-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mercedes Vision
Felles for mange av Mercedes-Benz såkalte Visioner er at de som regel har endt som produksjonsbiler etter et par år. Det samme vil nok skje med Frankfurt-visjonen, CLS. For mottakelsen blir sikkert som forventet.
Spennende muligheter
–En coupé med fire dører er en ide som åpner for spennende muligheter, sier sjef for Mercedes-Benz Group Jürgen Hubbert. –Med et raffinert design og eksklusive interiørdetaljer er vår Vision CLS primært ment for mennesker som er lidenskapelig opptatt av biler og bilkjøring.
CLS er utstyrt med sportsunderstell med Airmatic luftfjæring. En 7G-Tronic 7-trinns gearkasse sørger for kraftoverføring fra den frontmonterte motoren til bakhjulene. På komfortsiden finner vi hastighetsavhengig servostyring som gjør det behagelig å kontrollere forhjulene med dekk i dimensjon 235/35 R19. Bakhjul med dekkdimensjon 285/30 R19 gir godt feste for kreftene.
Dieselkraft
Under panseret i utstillingsbilen har Mercedes-Benz montert en sekssylindret CDI-motor god for 265hk. Maks dreiemoment på 560 Newtonmeter sørger for godt skyv allerede ved 2000 omdreininger. Det gir en akselerasjon til 100 km/t på 6,4 sekunder mens en elektronisk sperre sørger for at bilen ikke overstiger 250.
I kabinen sitter alle fire godt beskyttet av store kollisjonsputer på alle kanter. Blant tekniske finesser nevner Mercedes bi-xenonlys, et aktivt lyssystem og automatiske kurvelys. Videre vektlegger de et avansert bremsesystem med betegnelse SBC som inneholder funksjoner som Softstop som gir myke nedbremsinger i stor trafikk, Anti-Stall Assist for myk bakkestart og Tailback Assist som gjør at bremsene kobles inn når gasspedalen slippes under køkjøring.
Både tyskerne og mange av de tilreisende som besøker Frankfurt i disse dager vil nok gi bilen anerkjennende blikk slik at vi snart finner den som produksjonsbil.