-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Stolte gener i Le Mans quattro
Audi var helt sjef på Le Mans så lenge de satset hardt i 24-timersløpet. Nå har de overført mange av genene fra sine løpsbiler til en konseptbil. Ganske passende er den døpt Le Mans quattro og bærer muligens bud om en retur til den legendariske lekegrinden.
I front finner vi den todelte Audi-grillen med store luftinntak og lykter med LED-teknologi. Bilen har en bredde på 1,90 meter mens lengden er relativt beskjedne 4,37 og høyden 1,25m. En akselavstand på 2,65 meter danner grunnlaget for en relativt rommelig kabin med god plass til 2.
Motoren, en V10 biturbo med FSI direkteinnsprøyting, er plassert på langs midt i bilen. Derfor finner vi store luftinntak for kjøling av motor og bremser bak dørene. V10 motoren yter 610hk ved 6800 omdreininger og har et maks dreiemoment på 750 Newtonmeter ved så lave turtall som 1750 omdreininger. Kreftene overføres gjennom en sekvensiell 6-trinns gearkasse og sørger for at Le Mans quattro med 4-hjulsdrift passerer 100 fra stillestående i løpet av 3,7 sekunder og at 200 km/t oppnås på 10,8.
Karosseriet i aluminium og karbonfiber er kledd på en Audi Space Frame aluminiumsramme, noe som gir en stiv og solid konstruksjon med en vekt på bare 1530kg. Selv om den ser ut som en renspikka racer, lover Audi morsomme kjøreegenskaper også på autobahn og svingete landeveier.