-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Zoom-Zoom til daglig bruk
Etter å ha tilbrakt store deler av min yrkesaktive karriere i fotobransjen, er det ikke primært bil jeg forbinder med zooming. Men hos Mazda ser uttrykket ut til å fungere. I alle fall på hjemmebane.
Miljøvern er et minst like aktuelt tema i Japan som her hjemme, og Mazda skryter av en miljøvennlig bil med lavt forbruk og minimale utslipp. Likevel gjør det kompakte formatet den sporty og enkel i bruk, spesielt for daglige gjøremål som shopping og frakt av unger.
Morgenfrisk
Tohru Furusawa, en av bilens designere sier: Selv om Kusabi er en ekte sportsbil er den også en bil du kan benytte til shopping. Og se hva den har å by på! Den kan til og med gjøre de tidlige morgenturene til kontoret til en fornøyelse.!??
Nå er du sikkert spent på bilens mål. 3,800 er lengden, bredden er 1,750 og høy er den sikkert også. Akselavstanden er i alle fall 2,490mm. Korte overheng, både foran og bak, hører med til historien.
Vi synes Mazdas pressemelding beskriver utformingen av taket på en tydelig og grei måte, og velger derfor å oversette denne uten ytterligere kommentarer: Mange Mazda-designere kalte prosjektet Flattop på et tidlig stadium. Slang-navnet for 1950-tallets populære herrefrisyre i USA. Russersveis het det vel her i landet?
Jeg skal spare dere for ytterligere detaljer om åpninger og seteomgjøringsfunksjoner og heller fortelle at motoren er en 1,6-liter commom-rail diesel god for 110hk og med et dreiemoment på 240 Newtonmeter. Drivhjulene er de to som sitter fremst. Hvis du nå er fristet til å anskaffe deg en Kusabi, må vi nok skuffe med at dette er en ren konseptbil uten konkrete planer for samlebåndet.