-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lotus med Toyota-motor
Det har en stund vært spekulert rundt hva slags motor Lotus skal bruke i sin Elise når de lanserer den i USA halvveis ut i neste år. Nå er det klart at det er Toyota som skal levere en 1,8 liters VVTL-i motor med 190 hk.
Men for å få innpass i det meget viktige amerikanske markedet stilles det som kjent en del krav til det ene og andre. Lotus har nå valgt en Toyota-motor som drivkraft for sin inntreden over dammen. Og det er en avansert og lett motor, som skal passe perfekt til Elise: 1,8 liters, firesylindret, 16-ventilers motor med VVTL-i system, som står for "Variable Valve Timing and Lift - intelligent". Altså intelligent variabel ventil-timing og -løft.
Hittil har Elise vært å få med maksimalt 156 hk som gatebil, men den US-spesifiserte modellen kommer til å ha rundt 190 hk. Kanskje behøver den de ekstra kreftene for å opprettholde de imponerende ytelsene, hvis den må lastes med air-condition, ekstra lydisolering og mer for å tekkes kundene der borte.
I samme slengen melder Lotus at deres nye Exige, som er en Elise med fast tak, bare enda mer racing-inspirert, skal ha samme motor. Vi kan vente oss avduking av den på Geneve-utstillingen neste år.