-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
The Italian Job
Her snakker vi om den opprinnelige stjæl-gullet-i-Torino-filmen, ikke om den ferske gjenskapningen. Vi snakker om filmen der en Miura P400 ender over en fjellside i Alpene og hvor komikeren Benny Hill, filmens computergeni, har en spesiell forkjærlighet for svære damer.
Blant annet computer-rigging som får alle Torinos trafikklys til å gå berserk og skape verdens største trafikk-kaos, eller den fantastiske flukten der Minier fyker gjennom kloakktunneler eller opp og ned trappene. At bilforfølgelses-scenen bare er listet som nr. 17 på Empires liste over kule film-episoder (listen finner du i mai-nummeret fra 1999), gjorde at jeg fra da av ikke tok Empire alvorlig.
Åpningen er også klassisk. En nydelig Miura som smyger seg gjennom dramatisk alpelandskap, låten fra motoren, kjelingen med gearstang og ratt, føttene som danser over pedalene – dette er en av filmhistoriens store erotiske scener (eller er det jeg som er litt gal?) Rossano Brazzi heter mannen som satt der med sine Joe Cool solbriller og kjærtegnet bilen. Og som omkommer i et hav av røde karosseribiter allerede under rulletekstene til åpningen.
Det er smart å ta en nøye titt på Miuraen der den triller ned fjellet. Følg med og du vil se at der den går i oppløsning har den ingen ting under. Ingen motor, ingen opphengning. Bilen var bare en rullende attrapp, med et Miura-liknende skall. Selv for en så stor film var det vel ingen som ville vraket en Miura. Som forøvrig hadde samme lay-out som Miniene som ble brukt, med tverrstilt motor over drivhjulene. Men Miuras var litt større, litt mer potent og plassert over bakhjulene.
Det er allikevel Miniene som tar prisen, og Michael Caines surrete bande som bare tøver og roter, men som får ganske mye til allikevel. Dette er virkelig en klassiker.