-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
ASIA
Få merkenavn kan vel lyde mer identitetsløst enn Asia. Samtidig forteller det helt klart at det dreier seg om et asiatisk produkt, og – noe mindre klart – at disse produktene primært har vært rettet mot markedene i verdensdelen av samme navn.
Kia la om Asias produktlinje til små og mellomstore nyttekjøretøyer og fra 1994 den enkle SUVen Rocsta. Denne og dens etterfølgere var klart inspirert av Jeep, også grillen med sine seks vertikale slisser. Motoren var enten en 1,8 liters bensin eller en 2,2 liters diesel, begge rekkefirere.
Logoen til Asia Motors kan trygt kalles fantasiløs: Den besto av merkenavnet i store bokstaver inne i en rød oval.
En noe mer påkostet versjon med navnet Retona kom i 1998. Den hadde lengre akselavstand, uavhengig fjæring og kraftigere motorer, henholdsvis en 2 liters 16-ventilers bensin og en like stor turbodiesel. Men Sør-Korea havnet samtidig i en økonomisk krise.
Asia Motors produksjon på den tiden var fordelt på 28% busser, 19% lastebiler, 15% personbiler, 13% spesialkjøretøyer, 8% varebiler, 3% militærbiler og 14% bildeler og komponenter. Men hovedaksjonæren Kia ble selv overtatt av Hyundai, og selv om Hyundai sto fast på at Kia skulle leve videre ga de ingen slike garantier for Asia Motors. I 2000 ble bare dieselversjonen av Rocksta fortsatt katalogført som Asia, og i 2001 hadde merket forsvunnet helt, i hvert fall fra personbilområdet.