-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ford StreetKa: Kompakt kjøreglede
Ford sørget for stor media-interesse da de brukte Kylie Minogue som trekkplaster ved lanseringen av StreetKa. Bilen kom til Norge på forsommeren 2003 og er hittil solgt i et svært begrenset antall.
Selv om StreetKa på papiret er den svakest motoriserte bilen i vår cab-karavane, hadde den ingen problemer med å holde følge med sine kraftigere konkurrenter. Manglende hestekrefter blir kompensert for av et sportslig understell, et hjul i hvert hjørne, lavt tyngdepunkt og bilens relativt beskjedne vekt som gjør den lettkjørt og morsom på svingete landeveier.
Gromlåt
De to setene er komfortable med god sidestøtte, og selv om rattet er helt uten justeringsmuligheter fant de fleste sjåførene en brukbar kjørestilling. StreetKa har meget presis gearing og gromlåten fra eksosanlegget er en sportsbil verdig. Det eneste vi savnet fra plassen bak rattet var et sted å hvile venstrefoten.
I motsetning til de fleste konkurrenter er StreetKas bagasjerom like stort enten du kjører åpent eller lukket. Toseteren har et separat rom for oppbevaring av kalesjen når du kjører åpent. Kalesjen heves og senkes manuelt, noe som gir en rask og effektiv av- og påkleding. I åpen tilstand er det mye trekk i normale hastigheter uten vindavviser. Med taket på blir oversikten begrenset både bakover og til siden.
Dårlig finish
Det som trakk ned vårt inntrykk av StreetKa var at eksemplaret vi kjørte ristet og skranglet på ujevn vei på tross av at bilen bare var ett år gammel og hadde gått
StreetKa koster i Norge kr 242.900. Da får du en velutstyrt toseter med en trekkvillig 1,6-liters motor på 90hk, et morsomt leketøy med plass for to pluss weekend-oppakning. En bil som skapt for norske landeveier med høy svingfaktor.
J | L |
Sportslige kjøreegenskaper | Dårlig finish |
Praktisk bagasjerom | Dugg i lykter |
Enkel betjening av kalesje | Relativt høy pris |