-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nær fremtid fra Audi
Audi kaller den Allroad quattro concept, men neste generasjon Allroad vil neppe avvike i vesentlig grad fra denne.
Oppskriften er kjent og populær, man tar en Avant og monterer på et avansert hjuloppheng med luftfjæring og elektronisk styrte dempere som lar deg innstille bakkeklaringen i forhold til underlaget, fra 160 til 210mm. Perfekt for landeveien og godt brukbart på grus- og snødekte veier til hytta. Målene er omtrent de samme som Avantens med en lengde på 4,93m og en bredde på 1,89m.
Konseptbilen er velbestykket med en kraftig, 4-liters V8 TDI-motor. Verdens kraftigste V8 selvtenner, påstår Audi og skryter av 286hk og et maks dreiemoment på 650 Newtonmeter. Koblet til en 6-trinns automatkasse får bilen deg til 100 i løpet av 6,4 sekunder mens toppfarten er elektronisk begrenset til 250km/t. Utstyrt med partikkelfilter skal motoren være den første V8 diesel som innfrir EU4 utslippskravene.
Allroad quattro concept er spekket med fremtidens elektronikk som skal fange opp faresignaler før uhellet er ute. Road Vision benytter optiske sensorer som kjenner igjen veidekket og varsler om is og grus, både til sjåføren og bilens elektroniske stabiltetsprogram (ESP) samt den aktive cruise-kontrollen.
Lane Assist tilsvarer systemet vi har omtalt på nye Citroën C4 og C5, men i stedet for å benytte rumperister varsler Audi-systemet via vibrasjoner i rattet. Side Assist er et system som sjekker området umiddelbart bak og på siden av bilen, den såkalte blindsonen, og varsler føreren ved hjelp av lyssignaler på de ytre speilhusene. Et tilsvarende system har du tidligere lest om fra Volvo.
Det kan virke som Audi-entusiaster kan se lyst på fremtiden.