Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6

Citroëns nye luksus-cruiser

Citroën viser i dag de første bilder av sin nye luksusbil, C6. Med elegante linjer og store motorer skal den friste nye, kresne kunder.

Publisert Sist oppdatert

OPPDATERT 28/2-2005

Linjeføringen er typisk Citroën med runde former og kreativt design. C6 skal debutere i Geneve om en snau måned, men allerede i dag slipper Citroën de første offisielle bilder og de første detaljer om storbilen, de fleste elementer allerede godt kjente for BilNorges lesere.

Som den bevegelige hekkspoileren som spretter opp i visse hastigheter, og interiøret som er utformet med tanke på maks komfort og plass. Fra førerplassen får sjåføren nyttig informasjon på frontruta via et head-up display som viser hastighet og navigasjonshjelp.

C6 er utstyrt med AFIL (rumperister), parkeringssensor foran og bak, svingbare Xenon-lykter samt hastighetsbegrenser og cruise control. Som første Citroën leveres den med elektrisk parkeringsbrems.

To V6 motorer står foreløpig på programmet, begge V6. Bensinmotoren er på 3 liter og yter 215hk mens dieselalternativet er en 2,7-liter med 208hk utstyrt med partikkelfilter. Begge har 6-trinns automatgear som standard.

Komforten under kjøring ivaretas av en ny aktiv fjæring forbundet med variabel demping. Også passasjerene skal ha det komfortabelt, noe som bl.a. besørges av et avansert klimaanlegg med individuell betjening for høyre og venstre side, både foran og bak.

C6 måler 4,81 x 1,86 x 1,46 og har en akselavstand på 2,90 meter. Den kommer på markedet i Tyskland og Frankrike mot slutten av året mens norske interessenter må vente til 2006.

Powered by Labrador CMS