Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 407 Coupé Prologue

Peugeot 402 1936

Peugeot 402 1936

Peugeot 402 Eclipse 1936

Sivilisert 407 Coupé prolog

Sist vi så konturene av 407 Coupé, på fjorårets Geneve-utstilling, var den innpakket i racingklær. Om et par uker står en mer sivilisert versjon på scenen.

Publisert Sist oppdatert

407 Coupé Prologue er navnet på stilstudiet som nå nærmest er en produksjonsklar bil, men interesserte kjøpere må vente enda et år før de kan legge hendene på sitt personlige eksemplar. Da er tredje karosserivariant i 407-serien på plass, laget innomhus av Peugeot Style Centre, i skarp konkurranse med eksterne forslag. Den forrige, 406 Coupé, var det italienske Pininfarina som sto for - både design og produksjon.

407’s aggressive front med store luftinntak og brede lykter er som skapt for en coupé. I hekken har bilen fått en spoiler integrert i koffertlokket over doble, forkrommede eksosrør. 19-tommers felger gjør også inntrykk. I det hele tatt en verdig arvtager til fortsatt like elegante 406 Coupé.

Ekte råvarer
De fire som får plass om bord loves komfort i hvert sitt individuelle sete. Konseptbilen er utført med store innslag av aluminium og rødt lær. I setene er det perforert skinn mens senterkonsollen er svartlakkert med en blank overflate.

407 Coupé Prologue er utstyrt med en V6 HDI-motor, selvsagt med vedlikeholdsfritt partikkelfilter. Den utvikler i overkant av 200 hester og et maks dreiemoment på 440 Nm og er koblet til en 6-trinns automatkasse med Tiptronic. Hjulopphengningen er hentet direkte fra 407-serien.

Konseptbilen fortsetter en lang tradisjonsrekke med Peugeot coupéer, og for å minne om dette stiller selskapet ut en protyp fra 30-årene, Peugeot 402 designet av Jean Andreau, en tidlig kunstner innen aerodynamikk. Denne debuterte på Paris-utstillingen i 1936.

Powered by Labrador CMS