-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lancia fra Fioravante
Leonardo Fioravante kan se med en viss tilfredsstillelse over på Ferrari-standen i Geneve. Den flunkende nye SuperAmerica har hans tak. Vippetak av glass, som kan forsvinne helt. Noe liknende viser han på sin egen konseptbil i år, Lancia Musa Kandahar.
Fioravante har fortid både fra Pininfarina (en rekke Ferrari-kreasjoner er hans) og fra Fiat. I 1987 startet han for seg selv og har jobbet som konsulent for en rekke internasjonale størrelser (diskresjon er en selvfølge, men mye tyder på at for eksempel ganske ferske Lexuser kommer fra hans lille studio).
Han har ofte brukt sine konsepter til å demonstrere helt spesielle ideer, for eksempel firedørs biler der alle dørene var helt identiske, ganske spennende fra et produksjonsøkonomisk ståsted. Eller hans forskjellige takløsninger, som altså har kulminert med en lukket/åpen SuperAmerica.
Til Geneve har han tatt med seg en lett bearbeidet Musa, Lancias utgave av Fiat Idea, som han har gitt visse preg av byguerilla, og døpt den Kandahar. Kanskje en litt ugrei assosiasjon, det er lenge siden Kandahar var forbundet med fredelig vintersport.
Bilen er høyere og har fått en del tøff cladding på utsiden, slik at det ser ut som den har fått off-road ambisjoner. Men det er selvfølgelig taket som har fått mest oppmerksomhet. Her ser vi tendenser både fra Alfa Romeo Vola fra 2001 og fra Kite (Geneve i fjor) når Musa har fått et glasstak som dekker nesten hele toppen, bare aller bakerst gis beboerne litt privatliv med begrenset innsyn både ovenfra og fra siden.
Det er mulig den blir meget bedre i virkeligheten, men akkurat nå ser den ut som en av de mer underveldende deltakerne på årets Geneve Salon.