-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Pop roadster i ny drakt
Mazda har presentert sin populære MX-5 i ny utgave. Bilen er blitt litt større og får en motor som passer bra for norske avgifter. Kanskje blir den billigere enn dagens modell?
Det er verdens mest solgte roadster som nå presenteres i ny utgave, den tredje generasjonen siden modellen første gang debuterte i 1989. Man skal trå varsomt når man fornyer en slik suksess, og Mazda ser ut til å ha lykkes godt i sin streben.
Vårt mål med nye MX-5 var å beholde alle de viktige roadster-egenskapene til den populære bilen: den lave vekten og den gode balansen som gjør den så potent og smidig. I tillegg ville vi gjøre bilen attraktiv for en større kundegruppe ved å tilby mer verdi for pengene, mer komfort og en høyere kvalitet på interiøret, sier Takao Kijima som har vært programansvarlig for utviklingen av den nye modellen.
Litt større
Mazda benyttet moderne teknologi for å kunne redusere vekten på nyskapningen. Høyfast stål har sørget for økt stivhet og stabilitet i karosseriet mens vekten bare har steget med beskjedne
Motoren er flyttet 135mm bakover for å oppnå bedre vektfordeling og sporvidden er økt med 75mm foran og 55mm bak. Akselavstanden er strukket med 65mm og bremsene er gjort kraftigere med større skiver og kraftigere kalipere.
Nye MX-5 skal leveres med to alternative motorer, en 2,0-liter med 160 hester og en 1,8-liter som yter 126hk. 6-trinns manuell gearkasse er standard, men den kan også leveres med 6-trinns automatkasse.
Neste vår
Bilen kommer på det europeiske markedet i slutten av 2005 mens Mazda Norge venter til våren 2006. Her vil modellen med 1,8-liters motor komme gunstig ut grunnet lavere avgifter enn på dages modell som koster kr 319.900. I 2004 ble det bare solgt ni MX-5 i Norge, men med den nye modellen vil nok populariteten igjen stige.