Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Aygo = I go

Geneve (BILNORGE): I oktober er den første av trillingbilene fra Citroën, Peugeot og Toyota klar for Norgespremiere. Toyota lanserer da sin Aygo - som uttales I Go – Jeg Går.

Publisert Sist oppdatert

Bilen kommer bare med fem dører og vil i lanseringsfasen bare kunne leveres med bensinmotor. I følge informasjonssjef Per Arne Skramstad har Toyota Aygo et bensinforbruk på samme nivå som hybridbilen Prius og slipper ut mindre CO2.

Mens det er mer usikkert om Citroën og Peugeot vil lansere sine minibiler, har Toyota Norge tatt beslutninger og vil satse moderat på den nye bilen. Det er i følge Toyota Norge et begrenset marked for minibiler i Norge - men Aygo virker mer romslig og har større plass enn man skulle tro etter bilens små ytre mål. Bilen er virkelig en mini med et hjul i hvert hjørne.

De tre småbilene produseres i samme fabrikk i Tsjekkia. 92 prosent av alle komponentene brukes felles i alle tre bilene. Mens Toyota satser med på fem dører, har Citroën og Peugeot størst fokus på tre dører. Bilen kommer også senere med en dieselmotor. Den kommer fra PSA - mens bensinmotoren er ny og kommer fra en ny Toyota-fabikk i Polen.

Powered by Labrador CMS