-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Helt ny Civic neste år
Honda har i dag sluppet de første bildene av åttende generasjon Civic. Bilen har fått helt nye former og har mye til felles med konseptbilen vi møtte i Geneve.
Første generasjon Civic så dagens lys i 1972, og Civic er den mest suksessrike Honda-modellen gjennom tidene. Dagens modell, den syvende i rekken, bygges i 11 land og selges på 160 markeder verden rundt.
Mens både lengde og høyde er krympet med 35mm, har bredden økt med 65. Totalt måler nye Civic 4,25x1,76x1,46 meter (LxBxH) mens akselavstanden er 2,635m. Det har resultert i en mer komfortabel kabin og et bagasjerom som har en kapasitet på 485 liter med setene i normal posisjon - 135 liter mer enn i en Golf. Sporvidden har blitt utvidet med henholdsvis 34 og 45mm foran og bak.
Baksetene kan vippes opp for å gi ekstra bagasjeplass, og de kan også legges sammen med en enkel bevegelse for å skape et helt flatt lasterom. Dual Link plasserer viktig kjøreinformasjon (som hastighet) øverst på dashbordet, mens annen informasjon vises lavere ned.
Bensin og diesel
Tre forskjellige motorer skal tilbys til nye Civic. Minste bensinalternativ har et slagvolum på 1339ccm og yter 83hk mens det kommer en ny 1798ccm med 140hk. Samme antall hester har også det eneste dieselalternativet med et slagvolum på 2204ccm. Samtlige motorer har 6-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinmotorene kan mot pristillegg også tilbys med 6-trinns automat.
På sikkerhetsfronten er ABS med EBD standard. Det samme gjelder elektronisk stabilitetskontroll som hos Honda heter VSA (Vehicle Stability Assist). Nytt på modellen er også beltevarsler for passasjerene i baksetet.
Selv om bilen foreløpig ikke har gjennomgått noen Euro NCAP-test, mener Honda den vil oppnå 5 stjerner i front- og sidekollisjon, 3 stjerner for fotgjenger-sikkerhet og 4 for barnesikkerhet.
Nye Civic får sin debut på IAA i Frankfurt i september og skal være klar for salg tidlig i 2006.