-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny topp i Golf-klassen
Da VW lanserte sin nye Golf GTI i fjor høst, lovte de at den kun skulle leveres med 200-hesters motor. De så imidlertid ikke bort fra at det kunne komme Golf-modeller med enda mer muskler. Gjør deg klar til å møte Golf R32.
Det var ikke uventet at VW lanserte en etterfølger til Golf R32 som så dagens lys i 2002 og som solgte langt bedre enn opprinnelig planlagt. Den nye er utstyrt med 3,2-liters V6-motoren vi kjenner fra bl.a. Audi A3 som her yter 250 hester. For effektivt å overføre kreftene til asfalten har R32 4Motion permanent firehjulstrekk.
Raskest med DSG
Standard gearkasse er 6-trinns manuell, men velger du å utstyre bilen med DSG-kasse sparer du tre tideler hver gang du akselerer til 100. Aksen foretas nemlig da på 6,2 sekunder mot 6,5 sekunder med manuell kasse. Toppfarten forblir de samme 250 km/t.
Forfra er Golf R32 lett gjenkjennelig på grillen med store luftinntak og blank innfatning. Til forskjell fra vanlige Golfer har den store luftinntak i frontfangeren, også under lyktene. Linjene fra den lave frontspoileren fortsetter langs sidene og ender i en lav bakfanger med sentralt plasserte doble eksosrør. På bakluka sitter en diskret spoiler som sørger for økt marktrykk i høye hastigheter.
Klar for 300
Hjulbuene fylles perfekt av 18-tommers spesialfelger med dekk i dimensjon 225/40 hastighetsmerket for inntil 300 km/t. Gjennom åpningene i felgene skimter du bremseskiver med diameter 345mm foran og 310mm bak og blålakkerte kalipere. Sportsunderstell sørger for å redusere bakkeklaringen med 20mm.
Bilens sportslige egenskaper gjenspeiles også i interiøret. Her finner du spesielle instrumenter, sportsseter, aluminiumspedaler, sportsratt med perforert skinn og en gearspak som passer perfekt i hånden.
Velutstyrt
Mye av det du betaler ekstra for på en vanlig Golf, er standard på R32. Her finner du bl.a. automatisk klimaanlegg, RCD 300 audiosystem med 10 høyttalere, alarm, multifunksjonsdisplay, automatisk avblendbart speil, regnsensor og dekktrykkmonitor. Sikkerhetsutstyret omfatter seks kollisjonsputer samt ESP med bremseassistent og bi-xenon lykter.
Med R32 er Golf den modellen i klassen som tilbyr flest motoralternativer. Du kan velge mellom 10 forskjellige motorer på fra 75 til 250 hk, seks bensindrevne og fire for diesel. I løpet av året lover VW ytterligere to spennende motorer.