-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Mazda 6 MPS
På papiret kan dette se ut som en rallybil: 2,3-liters turbomotor og 260 hester, med et chassis som er betydelig stivere enn standard Mazda 6, og et sportslig tilpasset firehjulsdriftssystem. Men den ser ikke på langt nær like dramatisk ut som Evo IX og Subaru'en.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Fronten kunne lett vært tøffere, mens hekkspoileren er av den ytterst diskrete sorten. Rett bakfra ser den tøff ut, med to store eksosrør innfelt i nedkant av støtfangeren.
Interiøret i Mazda'en er mer komfortpreget enn sportslig, og tanken har nok vært å skape en spennende mellomklassebil med imponerende fartsressurser heller enn den ultimate rallybilen.
Og det har Mazda klart, det er en morsom bil å kjøre – også på bane, selv om den ikke kommer i nærheten av de andre japanske turborakettene. Den har god balanse og presis styring, mens motoren balanserer fint mellom det sportslige og det komfortable.
Motor: R4 turbo, 2261 ccm
Effekt: 260 hk v/5500 o/min, 380 Nm v/3000 o/min
0-100 km/t: 6,6 sek
Toppfart: 240 km/t
Vekt/effekt: 1510 kg/260 hk = 5,8
Rundetid: 1:19,4 sek
Pris: kr 608.000
- Til hovedartikkel SPC 2006- Akselerasjonstester
- Rundetider