-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1962
Like fantasiløse som i fjor, de norske bilkundene. VW er selvfølgelig fremdeles Bobla. Selv om 1500 debuterte i Frankfurt i fjor. Da solgte den 70 eksemplarer her hjemme. I år ble 1500-resultatet litt over 500. Se på Boble-resultatet og tenk: den selger jo nesten like meget som de fire neste til sammen. Ganske utrolig.
Egentlig ganske utrolig at Vauxhall kom så langt opp også – synes vi nok i dag. Men engelske biler var ikke døde for 40 år siden, tvert i mot. Industrien på øya var fremdeles ganske vital og selv om Vauxhall delvis ble bygget på samme plattformer som Opel, hadde de for eksempel sine egne motorer.
Av en eller annen grunn trodde vi fremdeles den gang at Vauxhall var meget sportsligere enn Opel. På den annen side antydet Ford Prefect, som det altså ble solgt et eneste eksemplar av, at det fantes en og annen retro-modell i den engelske produksjonspaletten nå.
Og, a pro pos engelsk, hva i all verden en Austin A 152 var aner jeg ikke – det eneste jeg kan komme på var at Allegro var 152 inches lang, men den kom ikke før om ti år.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Vi har sett at et outsidermerke som Renault har ligget på ti-på-topp listen i flere år nå. Tror du at det er mulig også for Fiat å komme opp i ti-på-topp tall neste år?
1962-salg totalt: 42.447 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Cadillac | 3 |
Panhard | 3 |
Hansa 1100 Goliath | 2 |
Datsun | 2 |
Porsche | 2 |
Opel Kadett | 2 |
Austin 152 | 1 |
Warzawa | 1 |
Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
Ford Prefect | 1 |
VW | 7822 |
Ford Anglia | 2522 |
Opel Rekord/Caravan | 2182 |
Renault Dauphine | 1890 |
Volvo Amazon | 1729 |
Vauxhall Victor | 1720 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1664 |
Ford Taunus 17M | 1508 |
Skoda | 1413 |
Saab | 1398 |