-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kunst på hjul
De har fått anledning til å tenke fritt, designerne hos Mazda. Og når man ikke tar hensyn til bokser kan fremtidsbilen bli som dette.
Konseptflom
Det har vel nesten ikke vært en større bilutstilling uten et nytt konsept fra Mazda de siste årene, Sassou i Frankfurt 05, Senku i Tokyo samme år og Kabura på 2006-showet i Detroit.
Denne trenden har de tenkt å fortsette. I den nylig avholdte utstillingen i Los Angeles viste de sin Nagare mens de i Detroit skal presentere sin nye Ryuga.
Nagare står for flyt og bevegelse, og det er tenkte vinder og havstrømmer som har gitt inspirasjon til modellene. De er ikke laget for å kjøres, men for å vise en fremtidig designretning. 2020, antyder Mazda som et mulig tidspunkt, og innen den tid kan jo mye av forutsetningene for et fremkomstmiddel ha endre seg.
Verdensinspirert
Og kanskje kan bilen da også drives av brenselceller, for selv om Nagare er svart aerodynamisk i sin form holder det neppe med sol og vind som energikilde.
Laurens van den Acker er Mazdas globale designsjef, og selv om han har sitt sete ved designsenteret i Hiroshima, koordinerer han også innsatsen til studioene i Irvine, California og i Frankfurt, Tyskland.
Selv om Nagare står som eksempel for en ganske fjern fremtid, lover Mazda at de to andre prosjekter vi snart skal møte i Detroit og Genève er representanter for en mye nærere fremtid.
Det er ikke så lett å oppdage på den første skissen av Ryuga, så vi får vente til vi møter den i Detroit i januar.