-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
1977
Nå sier vi for det første farvel til Audi 50, modellen som var så vellykket at Volkswagen bare måtte ha den, og morfet den til Polo – så derfor fikk denne praktfulle småbilen et ufortjent kort liv. 3 lusne år.
For det andre er det farvel til DAF personbil. Nå er Volvo inne i bildet og alt det sære med remtrekk og Michelotti-karosserier er snart borte for alltid. Men lastebil-DAF lever bedre enn noensinne, som en del av amerikanske Paccar nå.
Blant de mest solgte ser vi at Saab 99 endelig er kommet opp blant bestselgerne, der den lille to-takteren så ofte hadde vært.
Det var vel antakelig den forholdsvis nye CombiCoupé som blåste nytt liv i modellen – det var den bilen importøren solgte med baktelt - da fikk man full sengelengde i kupeen - og måtte etterutstyre med støtteben som ble montert bak bakhjulene. Det virket forstyrrende på campingplassene, viste det seg, med alle disse Saabene som sto og gynget.
Legg også merke til at bilsalget i år er oppe i mer enn 145.000 enheter. Jeg skal si det knaket i sammenføyningene, og noen bilimportører foreslo for ramme alvor at det hadde vært lurt å sette tak på salget, at man egentlig burde holdt strengt fra oktober, fordi det ble alt for dyrt å slåss om de siste 25.000 kundene.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Jeg nevnte at noen importører foreslo å rasjonere bilsalget. Det viste seg ikke nødvendig. I 1978 var bilsalget igjen nede på et velkjent nivå. Hvor langt ned skal vi tro at det datt? Til ca:
100.000
90.000
80.000?
1977-salg totalt: 145.247 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Fiat 126 | 11 |
Audi 50 | 6 |
Fiat Andre | 5 |
Toyota Andre | 3 |
BMW 1502/1602/2002 | 2 |
DAF | 2 |
Ford Andre | 2 |
AMC | 2 |
Opel | 2 |
Simca 1301/1501 | 1 |
Volvo 242/244/245 | 10226 |
Ford Granada | 8853 |
Ford Taunus | 8246 |
Saab 99 | 5932 |
Toyota Corolla | 5611 |
Opel Ascona | 5538 |
Opel Kadett | 5213 |
Mazda 929 | 5168 |
Opel Rekord/Caravan | 4156 |
VW Polo/Derby | 4039 |