-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Helt offisiell C-Klasse
I dag har Mercedes sluppet de første offisielle bildene av sin nye C-Klasse stasjonsvogn. Den debuterer i Frankfurt og kommer til Lillestrøm i november.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Fronten er hentet fra sedanen, og også her kan du velge mellom det sportslige med stor stjerne i grillen eller det mer konservative med krom og stjerne på panseret.
Nylig skrev vi om en avkledd og en hissig.
Lastebil
Med en kapasitet på inntil 1500 liter - 485 liter med alle seter intakt, har den et bagasjerom som overgår de fleste konkurrenter i denne delen av premium-segmentet. Takket være en brattere hekk rommer den 146 liter mer enn forgjengeren. Legger du ned passasjersetet framme, får du med deg planker som måler 2,82 meter.
Mye er gjort for å gjøre pakkingen enkel og sikker. Bakluka har automatisk åpning og lukking, og det fins forskjellige festeanordninger og nett i bagasjerommet for å sikre løse gjenstander. Maks tilhengervekt på 1,8 tonn vil bli satt pris på av campingentusiaster.
Gjerrigere
Oppdaterte motorer sørger for drivstoffreduksjon på inntil 12 prosent. De 4-sylindrede motorene i C 180 KOMPRESSOR og C 200 KOMPRESSOR er oppgradert med henholdsvis 13 og 20 hestekrefter. Samtidig er drivstofforbruket redusert med inntil 10,3 prosent.
På dieselfronten har 220 CDI 170 hk og et dreiemoment på 400 Nm fra 2000 o/min (opp fra 150 hk / 340 Nm). Forbruket er redusert fra 0,69 til 0,61 liter på mila. 200 CDI har fått 136 hk i stedet for 122 mens snittforbruket synker til 0,6 l/mil (fra 0,68).
Når det gjelder 6-sylindrede motorer fins det bensinvarianter med 204, 231 eller 272 hk. Ønsker du like mange sylindre og diesel, er alternativet C 320 CDI med 224 hk. Med unntak av C 350, som har 7G-Tronic som standard, leveres alle motorer i kombinasjon med 6-trinns manuell gearkasse.
Lillestrøm via Frankfurt
Standard på nye C-Klasse er Agility Control Package med støtdempere som tilpasser seg kjørestil og omstiller seg i komfortabel eller mer sportslig retning. Pakken inneholder også en styring som er mer direkte og en tettsteget gearkasse.
C-Klasse stasjonsvogn vil være et trekkplaster på Frankfurt-utstillingen – ikke minst AMG-utgaven. Vi skal prøvekjøre bilen i slutten av september, og legger du turen til Lillestrøm i november kan du se den med egne øyne. Først rundt årsskiftet er den leveringsklar her hjemme.
Nøyer du deg ikke med en vanlig C-Klasse kan du sjekke ut spesialutgaven fra Brabus.