-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Avslørt: Ny Golf
Din VW-forhandler vil trolig benekte det, men her ser du de første bildene av neste generasjon Golf.
Dagens Golf er nettopp lansert i Nord-Amerika, og her til lands har vi akkurat fått Golf stasjonsvogn på plass. Det er således på mange måter ulogisk at en ny modell er på trappene allerede nå. Ikke desto mindre er det en realitet – noe disse bildene viser.
Etter planen skulle Golf V ha levd noen år til, men økt konkurranse og skyhøye produksjonskostnader tvinger VW til snarest mulig å få frem en helt ny modell. Her er den knipset av Carparazzi under testing i varme strøk.
For dyr
Økt konkurranse har medført at dagens Golf-salg ikke tilfredsstiller aksjonærene. Dessuten har den omtrent dobbelt så lang produksjonstid og vesentlig høyere produksjonskost enn konkurrenter i klassen. Konsernledelsen har derfor besluttet at prosessen må forenkles og effektiviseres. I tillegg ønskes et oppdatert og friskere utseende.
Nye Golf VI skal bygges på en oppdatert versjon av dagens plattform. Samtidig skal kostnadene kuttes dramatisk – noe som er en tøff utfordring med en sterk fagorganisasjon i Wolfsburg.
Kilder i VW-systemet antyder at bilen kommer på markedet i 2008, men neppe før i andre halvår. Følger den Golf-trenden blir utseendet neppe direkte revolusjonerende.
Møller bekrefter
- Det kommer en helt ny Golf neste år, og det er vel ikke unaturlig at noen har klart å knipse bilder av denne på testing nå, sier Informasjonsdirektør Paul Hegna i Harald A. Møller.
- Noen offisielle bilder av bilen slippes ikke på lenge enda, og stort mer kan jeg heller ikke si nå.
Bildene våre gir assosiasjoner til varme og ørken, og det er naturlig å undres om neste Golf, som Jetta og Golf stasjonsvogn, skal produseres ved VW-anlegget i Mexico.
Men dette benektes av Hegna som forteller at neste Golf skal lages ved de samme tre anlegg som dagens bil, noe som betyr hovedproduksjon i VW-byen Wolfsburg – på folkemunne kalt Golfsburg.