-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lekkasje: Nye Saab 9-5
Forsøket på å holde nye Saab 9-5 hemmelig frem mot bilutstillingen i Frankfurt gikk i vasken da flere tyske medier offentligjorde bilene alt for tidlig. Bildene viser en moderne Saab med en rekke spennende detaljer.
Det hele startet da tyske Autozeitung valgte å bryte avtalen med Saab og trykte bildene av nye Saab 9-5 i bladet som kom i forrige uke. Så slapp bildene løs på nettet via Autobild, og dermed var det på vanlig måte kjørt for hemmelighets-kremmeriene.
Bilen er lett å gjenkjenne som en Saab, men i moderne tapning. Se de moderne baklysene og sorte A-stolper.
Alt er ligger i detaljene
Detaljene er viktige når man lanserer en ny bil, Saab 9-5 har fått sorte speilhus og Saab-følelsen understrekes av måten C-stolpen løper ut mot en smal, nærmest ren bakende. Enkelte, blant dem vår egen designguru Jon Winding-Sørensen, mener at Saab ikke på langt nær har klart å få frem den fantastiske taklinjen vi har vært lovet.
Innvendig har man holdt seg til cockpitstilen som mange elsker ved Saab. Sjekk startknappen som sitter mellom setene, noe annet ville vel bli erklært som ren skjending av merket.
Morsomt er det også å se at det den kjente turbotrykksmåleren er tilbake og resten av instrumentene ser også svært moderne ut. Når vi ser hva GM har fått til med interiøret i Opel er det absolutt lov å være optimistisk også for 9-5.
Ekstrautstyrslisten blir sikkert rikholdig nok, og bildene viser at du kan få lydsystem fra Harman Kardon og bakseteunderholdning med skjermer fra Panasonic.
SE DE SISTE SPIONBILDENE AV 9-5 PÅ VEIEN HER
Lang bil
Saab 9-5 bygger på GMs Epsilon II-plattform og måler 2.84 mellom akslene. Totalt er hele bilen rett over fem meter blank noe som bidrar til et bagasjeromsvolum på 513 liter. Det skal også bli god plass til passasjerene bak.
Motormessig regner vi med å se de store motorene først. Det vil si en 190, 220 og 300 hester bensin, og dieselmotorer med henholdsvis 150 og 190 hester. De største motorene vil også komme med firehjulstrekk fra begynnelsen.
KOMMER DENNE MOTOREN I SAAB 9-5?
Forhåpentligvis tar det ikke for lang tid før det kommer firehjulstrekk også i kombinasjon med de mindre motorene.
Ingen priser er selvsagt klare ennå, men regn med at vi fort havner over 600.000 kroner med de motoralternativene som kommer i første omgang.
Saab 9-5 skal være klar for levering til de første kundene i april neste år.