-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Radikal Audi – med Jag-røtter
Det er vanskelig å skryte av noe nytt uten samtidig å antyde at det gamle var mindre vellykket. Når de nå snakker om å re-sette Audi design Må jo det bety farvel til det gamle. Endelig.
Massimo Frascella – en av de absolutt beste – ga opp en ledende jobb i designavdelingen under Gerry McGovern hos Jaguar Land Rover.
Så mange talenter som har forsvunnet derfra.
I februar i fjor dukket han opp hos Audi, og i går var han på plass i Milano med den første nye bilen sin derfra.
Den er en revolusjon i Audi-sammenheng og et overbevisende eksempel på at Frascella er god til å styre en stor, kreativ avdeling, og at han vet nøyaktig i hvilken retning den skal styres.
«Radikal enkelhet» er ordene han bruker for å beskrive det nye formspråket og det er ganske åpenbart. Ikke noen falske luftåpninger, ingen glorete dekorasjonsdetaljer som ikke har noen hensikt.
En front som er hentet tilbake til det enkle og distinkte – tenk helt tilbake til Type C, førkrigs racerbil, og en karosseriform som virkelig er et helt stykke.
Monolitisk ville du kalt det dersom du har litt peiling på gresk.
Akkurat som du også ville kalt karosseriet på det Jaguar-konseptet som skal vise deres fremtid.
Frascella jobbet tett på det prosjektet, og han har helt klart tatt med seg ideer derfra – store, klare flater, butt front, cab-very-backwards, en hekk uten glass.

Men Concept C, som den foreløpig heter, er ikke like polariserende.
Vi kan vente Audien i produksjon om to års tid (og denne er 87 % av produksjonsversjonen sier Frascella) – og det kan vel de fleste av oss godta. Den vil bli velkommen i gatebildet og sikkert ikke bli noen stygg andunge.
Alle vil vel regne denne som den nye TT, selv om det sannsynligvis ikke blir navnet.
Den måler 4520 x 1979 x 1285 mm og:
- Er lenger i alle retninger. TT-navnet er fremdeles en mulighet, men den vil kunne bli hetende noe annet også, sier Gernot Döllner, Audis CEO.
Sjefer med ambisjoner
Döllner tok over som Audi-leder i september 2023 – noen måneder før Frascella sa opp hos JLR. Like etter at Frascella startet hos Audi overtok Döllner også som sjef for Audis utviklingsavdeling.
Garantert ingen tilfeldighet. Disse to snakker samme språk:
- Måten vi nå designer bilene våre på vil også være måten vi utvikler dette selskapet, sa Döllner.

- Klarhet et det vi tror på og vil være kompasset som leder Audi gjennom tiden som kommer sa han.
Eller i litt klarere tekst:
Den nye designfilosofien er derfor hele selskapets ledetråd som vil kunne spores både i modell-porteføljen og i selskapets organisasjons-struktur.
Ikke dårlig.
Frascella sier det litt enklere:
- Dette er et signal til hele firmaet om å få ut fingeren.
- A call to action.
Porsche-samarbeid
Vi snakker altså om en to-seter, med tak som kan senkes slik at den blir ganske åpen, og sannsynligvis vil den bli bygget på det kommende elektriske 718 tvillingparet fra Porsche. (Se ikke bort fra at vi får en flik av dem også, på München-utstillingen til uken).
Döllner kan vel fremdeles plukke hva han vil hos Porsche. Det er ikke så lenge siden han var sjef for produkter og konsepter der.

I så fall kan vi vel vente oss biler med mer enn 600 hester. Da er vi med andre ord langt inne i R8 og Lamborghini-land.
Som Döllner også kjenner godt. I et par år har han vært sjef for Volkswagens Progressive brand group som har overoppsynet med Audi, Bentley, Lamborghini og Ducati.
Tilbake til Concept C.
De bildene jeg har sett av interiøret forteller om en like klinisk ren tilnærming.
Her snakker Audi om Shy Tech – at teknologien må alltid være der, men ikke nødvendigvis rett i trynet på deg.
Skjermen i midten kan du folde vekk, og en rekke fysiske kontakter er bygget sømløst inn i dashbordet.
Materialene virker svært taktile med utstrakt bruk av anodisert aluminium.

Svært så innbydende – men radikalt? Ikke der – heldigvis.
Det hele minner litt om TT-konseptet fra 1995. Det var radikalt og beskrev noe nytt. Og de av oss som oppfattet forslaget som et løfte kunne slå fast at løftet ble holdt da bilen kom i salg i 1998.
Tre generasjoner senere var det blitt produsert litt over 660.000 slike da salget stanset i 2023.
Grunnen var at segmentet ikke lenger var interessant. (Frem til og med juli i år er det solgt 17.000 biler i coupé/convertible-segmentet i Europa, i følge Dataforce. En nedgang på 10 % fra i fjor).
Men tar det motet fra Audi?
Å nei.
-Dette skal ikke bare bli vår parademodell, sier Döllner. -Vi skal tjene penger på den også.