-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ekte entusiastbil
BMW M4 er nok selve drømmebilen for mange. Men for de som vil ha enda mer enn det alle andre får tilgang til, dukker det snart opp en eksklusiv mulighet.
Nå realiserer nemlig BMW sin M4 GTS. Bilen ble vist som konsept på Pebble Beach sist høst, men i så ferdig form at det ikke var vanskelig å resonnere seg frem til at her mente BMW alvor – denne bilen skulle bygges.
Og nå står den klar for et lite knippe utvalgte kunder. For at det blir rift om de 700 eksemplarene som skal tilbys globalt, er det ingen tvil om!
De som får størst glede av en bil som dette er de som bruker den aktivt til banekjøring. Her er det nemlig ikke komfort som har stått i høysetet, men ekstremt dynamiske egenskaper. BMW lover at en rundetid på 7:28 rundt Nordsløyfa er mulig, og da snakker vi kjapt!
Vanndusj
Motoren er trimmet opp til å yte 500 hester fra de opprinnelige 431 i en vanlig M4. Maks dreiemoment er 600 Newtonmeter (opp fra 550 Nm). Dette er oppnådd blant annet ved vann-injeksjon.
Les mer i: Vann gjør underverker
Omsatt til ytelser tar BMW M4 GTS deg til 100 km/t i løpet av 3,8 sekunder (ned fra 4,3) og videre til en toppfart på hele 305 kilometer i timen (fra 250 km/t).
Et snittforbruk på 0,85 er faktisk lavere enn det en standard M4 har oppgitt, men jeg vil se den sjåfør som klare å kjøre denne bilen med egg mellom foten og gasspedalen.
Ribbet
En rekke «unødvendigheter», som for eksempel baksetet, er fjernet. Dessuten er det brukt karbonfiberforsterket plast i panser, frontsplitter, tak, hekkspoiler, instrumentpanel og diffuser.
Bilen har en egenvekt på 1510 kg, og med 500 hester under panseret betyr det at hver «hest» bare skal skyve 3 kg!
Lydbildet er selvsagt alfa og omega i en M4 GTS. Sportseksosanlegget er laget i titan, og hvert av de fire enderørene har en diameter på 80 mm.
Standard hjulutrustning er 9.5 J x 19 foran og 10.5 J x 20 bak. Dekkene er velegnet for banekjøring, Michelin Pilot Sport Cup 2 i dimensjon 265/35 R19 foran og 285/30 R20 bak.
Chassiset er skreddersydde av M Sport og demperne kan justeres i tre nivåer. Keramiske bremser med 6-pots calipere foran og 4-pots bak er standard.
Innendørs finner vi M karbonfiberseter med Alcantara / Merino skinn og striper i kontrastfarge.
Det eksklusive sportsrattet er kledd i Alcantara og har en oransje markering øverst – kjekt når du kjører på bane og ikke vet hvilken retning hjulene peker.
Girkassen er en syvtrinns M dobbel clutch kasse med Drivelogics, noe av det raskeste som finnes, og selvsagt har M4 GTS launch control som tar deg effektivt ut fra startplata.
En Clubsport-pakke med oransje veltebur, 6-punkts belter og brannslukker kan leveres uten pristillegg. Og hvorfor ikke? Dette er en bil som MÅ kjøres på bane. Ikke din greie? Se deg om etter noe annet!