-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
AMG jubilerer med spesial på G
Det er alltid en grunn til å feire, AMG gjør det nå med en spesial basert på Geländewagen.
Mercedes-AMG G63 Edition 55 markerer at det er 50 år siden AMG ble startet av de tidligere Mercedes-ingeniørene Hans Werner Aufrecht og Erhard Melcher.
Først var selskapet kun engasjert innen racing, men siden ble tjenestene utvidet til også å omfatte tuning av Mercedes gatebiler.
Noe offisielt samarbeid på bilfronten var det egentlig ikke før rundt 1990 da Mercedes og AMG startet utviklingen av C36 AMG som debuterte tre år senere.
AMG forble Mercedes’ partner på motorsportfronten, og i 2005 overtok like godt Daimler søkke og snøre slik at AMG ble innlemmet i konsernet. Siden har det blitt en rekke potente spesialversjoner, etter hvert under merkenavnet Mercedes-AMG. Nesten 146.000 bare i 2021.
Og det er nettopp en spesialutgave av G63 som nå skal markere 55-årsjubileet. Bilen kan leveres i sort eller hvit spesiallakk. Den debuterte sammen med et annet råskinn vi nylig omtalte.
Den har 22-tommers spesialfelger, svarte dekordetaljer og kromfarget tanklokk – det er vel ikke så mange andre enn den som fyller tanken som ser den detaljen.
Interiøret inkluderer AMG sportsseter kledd med totonet nappaskinn, samt gulvmatter med med rød «Edition 55»-logo, AMG sportsratt og matt karbontrim.
AMG sier ikke noe om ekstra ytelser, så bilen har nok de «ordinære» 585 hestene og dreiemoment på 900 newtonmeter. Null til hundre på 4,5 sekunder og toppfart på 220 km/t for en murstein som dette burde vel dekke behovet.
Edition 55 får et pristillegg på 17.850 euro i Tyskland. Legg det beløpet på toppen av den norske prisen på drøye 2,9 millioner, så har du en viss peiling på hva du må ut med om du skulle få lagt hendene på et av de få eksemplarene som skal bygges.
Ønsker du en enda mer ekstrem G-Klasse kan du jo vente til denne kommer i salg.