-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault øker, takket være døtrene
Omsetningen til Renault selv sank i tredje kvartal, men takket være døtrene øker tallene i bånn.
Carlos Ghosn kom til Paris som sjef for Renault for et halvt år siden. Fremdeles har han sin personlige Time-out. Med god grunn kanskje, for mens hans gamle ansvarsområder går så det griner, butter det litt for moderen.
Sammenliknet med fjoråret sank salget av Renaults egne modeller med 2,9 prosent i tredje kvartal. Og markedsandelen sank fra 10,7 til 10,4 prosent. Men siden døtrene vokser så grassat, Dacia med 85 prosent og Samsung med 43 prosent, for eksempel, blir bunnlinjene positive allikevel.
For eksempel økte omsetningen i tredje kvartal allikevel med 1 prosent til 9,54 milliarder Euro – og for årets første ni måneder ser vi en økning på 2,9%. I denne perioden økte også konsernets personbilomsetning (se bort fra Nissan, der Renault bare eier 44,4 prosent) med 3,4 prosent til 1,93 millioner enheter.
En forsiktig trøst er det at salget av Renault-biler utenfor Europa har økt med 11,2 prosent og at ting tyder på at nye Clio kan få Renault på pluss-siden i Europa igjen etter at 4. kvartal er gjennomført.
Men det er ganske mange nå som venter på at Ghosn skal gjøre sin første offentlige fremføring etter at han flyttet fra Japan, for å fortelle om Renaults forretningsplan for årene som kommer.