-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Innfrir alle værønsker
Hva gjør man når været ikke er som bestilt for en bestemt test? Man lager sitt eget vær.
FCA US har investert 2,5 millioner dollar i Chrysler Technology Centre (CTC) for å få kontroll over vær og klima.
Her kan de f.eks. teste en Jeep Renegade i snøstorm og minus 40 grader, mens en Grand Cherokee som oppholder seg i naborommet opplever ørkenklima og 55 stekende varmegrader.
Det er deres nye testmodul for 4x4 som byr på muligheter de ellers må reise langt for å oppleve.
Fleksibelt
Her kan de skape full snøstorm med 40 kuldegrader og vindhastigheter opp i 160 kilometer i timen. På den måten finner de ut hvordan bilen oppfører seg når luftinntak tettes av snø og is.
De 2,5 millioner dollar som ble investert, ble brukt til å oppdatere en eksisterende testmodul for mer ekstreme temperatursvingninger (-40º til +55º C).
4x4-modulen kan teste biler med svært kraftige motorer – inntil 355 hk på forhjulene og hele 660 hk på bakhjulene.
Giga-anlegg
Den ekstreme klimatesten er bare en av tusenvis av tester som foretas daglig i CTC, som er en del av FCA US’ hovedkvarter.
Ifølge FCA er dette bilindustriens eneste hovedkvarter der en bil kan gå fra de første skisser via prototyp til reklamekampanje – og alt annet i prosessen – under ett tak.
En grunnflate på 5,4 millioner kvadratfot gjør det til Nord-Amerikas største hovedkvarter, uansett bransje, med unntak av Pentagon, sier de også.
Her er noen fakta:
- Vindtunnelen kan generere hastigheter på inntil 257 km/t
- De 124 dyno-cellene er operative 24 timer i døgnet 7 dager i uken
- Senteret har vært operativt 24/7 siden åpningen i 1991
- Staben ved CTC er nå 14.000+, det høyeste antall noensinne