-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Klassevinnere i sikkerhet
EuroNCAP har offentliggjort en liste over hvilke biler som gjorde det best i sine respektive klasser i 2018.
Tre biler kan smykke seg med å være best i sine respektive klasser. Mercedes-Benz A-Klasse er best i klassen Små familiebiler, og er også modellen som kommer ut med best score av samtlige modeller som er testet i år.
Lexus ES vinner klassen Store familiebiler, mens brenselcellebilen Hyundai Nexo topper kategorien Store off-roadere.
ES fikk også EuroNCAPs nye pris for Beste hybrid eller elbil.
– Vi introduserte et tøffere testregime i 2018, med spesiell fokus på beskyttelse av myke trafikanter, sier Michiel van Ratingen, generalsekretær i EuroNCAP. Han fortsetter:
– De tre «Best in Class» vinnerne demonstrerer med tydelighet at bilprodusentene strever for å oppnå best mulig sikkerhet i sine biler, og at EuroNCAPs kriterier er en katalysator for disse forbedringene.
– EuroNCAP begynte for første gang å teste autonom kjøreteknologi i 2018. Assistentsystemer kan sørge for økt sikkerhet og komfort, men helt autonome biler er fortsatt et langt stykke unna i tid, fortsetter van Ratingen.
– Vi skal følge utviklingen nøye og forsikre oss om at forbrukere har all den informasjon de trenger med hensyn til effekten av elektroniske hjelpemidler.