-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault-øya blir kunst
Det er åpenbart en tendens at gamle industri-monumenter gjenbrukes. Atlanterhavsdampere blir flytende hoteller, Nydalen blir papirpushe-kontorer og en og annen bolig, og nå skal Renault-øya bli kunst.
Det er ikke så mange år siden industrivirksomheten opphørte der, etter det har stedet ligget brakk inntil øya ble kjøpt av Francois Pinault for 100 millioner Francs. I motsetning til det som har skjedd på tomten til Citroën-fabrikken, der høyhus-luksusboliger er spredt i en vakker park, og der de små arbeiderkneipene er blitt så chicke at det er kvalmt, skal øya brukes til et stort kunstmuseum.
Fondation Pinault, oppkalt etter seg selv og egen kunst-samling, skal den bli kjent som når alt står klart i 2005. Tegnet av en moteriktig japansk arkitekt, Tadao Ando, og finansiert av en av Frankrikes store kapitalister (Pinault står bak blant annet både Fnac og Printemps, enorme butikk-kjeder) blir det en kontrast til gammeldags svette og arbeidersolidaritet.
Det franske bladet lAutomobile minner om at Renault hadde en fotograf, Robert Disneau, som ikke gjorde annet enn å fotografere arbeidet og slitet der, fra 1930 til 1950, og spør om ikke Pinault har råd til å innrede en Salle Robert Disneau, der en permanent utstilling kan fortelle publikum hva dette egentlig har vært.