-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Escape-feil Opus Seks
Det er nesten slik at man ikke tror det. nesten før bilen er på veien blir Fords nye Escape tilbakekalt for sjette gang. Denne gang for å bytte ut stabilisatorstaget foran.

Og dette altså for en bil som nesten ikke er solgt enda, så ny er den.
Nå er det stabilisator-staget foran. I følge tilbakekalling-program nr. 00B56 dreier det seg om et parti stabilisatorstag der det har skjedd noe under herdingen, slik at det er store stress-konsentrasjoner (?) ved det ene festepunktet. Det kan medføre at overflatebehandlingen ramler av hvilket kan gi opphav til korrosjonsskader og derved fare for fraktur.
Med andre ord, etter mange år med korrosjon kan staget brekke i festepunktet. Det er ikke lett å være bilprodusent i USA.
På den annen side kan man jo lure på hva det egentlig er med Fords nye Escape. Kanskje det hjelper å trekke den tilbake og relansere den med et nytt navn?
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no