-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mobilt bilhoggeri
Hold deg unna tyskegrensen mot Polen frem til 1. april. Da trer en ny lov om bruktbilimport i kraft. Frem til da er det milevis av grenseovergang-køer av trailerlass med nesten brukbare vrak.

I 1999 ble det importert ca. 114.000 brukte biler, og når vi sier brukte så mener vi brukte – vrak ville vært en hedersbetegnelse for noen av dem. I fjor økte det tallet til ca. 200.000 uten at kvaliteten økte tilsvarende. I samme periode sank nybilsalget fra 640.000 til 470.000.
Denne bruktimporten har selvfølgelig satt sitt preg på polsk bilbransje, ikke minst på ettermarkedet fordi det er mye enklere for flinke verksteder å kjøpe et tysk vrak, fikse det så det går og selge det med solid fortjeneste, men allikevel for en fraksjon av den prisen man måtte betale for et lokalt produkt.
De nye reglene setter meget strenge krav til kvaliteten og spesifikasjonene på brukte biler som skal importeres fra nå av. Hvilket selvfølgelig har skapt enorme bølger. Bruktbilfirmaer, transportselskaper og bilverksteder påstår at det nå er fare for at enda flere arbeidsplasser vil forsvinne, enn det som ellers måtte vært fjernet fra den lokale nybil-industrien.
Men med køer som står femti timer inn på tysk side ser det ut som om bruktindustrien i Polen i hvert fall klarer et år til med full sysselsetting.