-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Captiva klargjøres for Genève
Heldigvis begynner det å dryppe litt fra Genève nå som vi har skuffet unna mesteparten av nyhetene fra Detroit. Først ut er Chevrolet som kommer med nye avsløringer om sin Captiva.
Det er den nye SUVen vi første gang møtte som konseptbilen S3X som klargjøres for sin debut. Mye er sagt om modellen her på BilNorge.no allerede, som at den kan leveres med fem eller syv seter, for- eller firehjulsdrift og bensin- eller dieselmotorer. Målene finner du også dersom du klikker deg tilbake til vår forrige omtale fra slutten av november.
Første diesel
Men for å lokke oss til å skrive nok en omtale, avslører Chevrolet Europa nye detaljer samtidig som de offentliggjør noen ekstra bilder.
For eksempel kan vi nå fortelle at dieselmotoren - den første fra Chevrolet Europa, er en common rail 2-liter som yter 150 hk ved 4.000 omdreininger, og som har sitt maks dreiemoment på 320 Nm ved det halve turtallet. Dette blir nok den mest populære motoren i Norge når bilen kommer hit mot slutten av året.
Men Chevy lanserer også et alternativ for de som ikke liker diesellukt på fingrene. Bensinalternativet er en 2,4-liter på 142 hk. Maks dreiemoment her er 220 Nm ved 4.000 o/min. Dieselmotoren kan kombineres med manuell eller automatisk gearkasse, og uansett hvilken motor du velger får du MacPherson hjulopphengning i front og uavhengig multilink opphengning bak.
Endelig sikker
Captiva er den første europeiske Chevrolet med ESP – sikkerhetsutstyr som burde være en selvfølge på alle moderne biler i 2006, men som dessverre glimrer med sitt fravær på mange rimeligere modeller. I dette tilfelle inneholder ESP- og ABS-systemet også funksjoner som HBA (Hydraulic Brake Assist), HDC (Hill Descent Control) og ASP (Active Rollover Protection).
Standard hjulutrustning er 215/70 R16 dekk på 6,5J x 16 felger. Vil du vite enda mer, må du smøre deg med tålmodighet til nærmere Genève-utstillingen som åpner 28. februar.