-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Captiva klargjøres for Genève
Heldigvis begynner det å dryppe litt fra Genève nå som vi har skuffet unna mesteparten av nyhetene fra Detroit. Først ut er Chevrolet som kommer med nye avsløringer om sin Captiva.
Det er den nye SUVen vi første gang møtte som konseptbilen S3X som klargjøres for sin debut. Mye er sagt om modellen her på BilNorge.no allerede, som at den kan leveres med fem eller syv seter, for- eller firehjulsdrift og bensin- eller dieselmotorer. Målene finner du også dersom du klikker deg tilbake til vår forrige omtale fra slutten av november.
Første diesel
Men for å lokke oss til å skrive nok en omtale, avslører Chevrolet Europa nye detaljer samtidig som de offentliggjør noen ekstra bilder.
For eksempel kan vi nå fortelle at dieselmotoren - den første fra Chevrolet Europa, er en common rail 2-liter som yter 150 hk ved 4.000 omdreininger, og som har sitt maks dreiemoment på 320 Nm ved det halve turtallet. Dette blir nok den mest populære motoren i Norge når bilen kommer hit mot slutten av året.
Men Chevy lanserer også et alternativ for de som ikke liker diesellukt på fingrene. Bensinalternativet er en 2,4-liter på 142 hk. Maks dreiemoment her er 220 Nm ved 4.000 o/min. Dieselmotoren kan kombineres med manuell eller automatisk gearkasse, og uansett hvilken motor du velger får du MacPherson hjulopphengning i front og uavhengig multilink opphengning bak.
Endelig sikker
Captiva er den første europeiske Chevrolet med ESP – sikkerhetsutstyr som burde være en selvfølge på alle moderne biler i 2006, men som dessverre glimrer med sitt fravær på mange rimeligere modeller. I dette tilfelle inneholder ESP- og ABS-systemet også funksjoner som HBA (Hydraulic Brake Assist), HDC (Hill Descent Control) og ASP (Active Rollover Protection).
Standard hjulutrustning er 215/70 R16 dekk på 6,5J x 16 felger. Vil du vite enda mer, må du smøre deg med tålmodighet til nærmere Genève-utstillingen som åpner 28. februar.