-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Captiva klargjøres for Genève
Heldigvis begynner det å dryppe litt fra Genève nå som vi har skuffet unna mesteparten av nyhetene fra Detroit. Først ut er Chevrolet som kommer med nye avsløringer om sin Captiva.
Det er den nye SUVen vi første gang møtte som konseptbilen S3X som klargjøres for sin debut. Mye er sagt om modellen her på BilNorge.no allerede, som at den kan leveres med fem eller syv seter, for- eller firehjulsdrift og bensin- eller dieselmotorer. Målene finner du også dersom du klikker deg tilbake til vår forrige omtale fra slutten av november.
Første diesel
Men for å lokke oss til å skrive nok en omtale, avslører Chevrolet Europa nye detaljer samtidig som de offentliggjør noen ekstra bilder.
For eksempel kan vi nå fortelle at dieselmotoren - den første fra Chevrolet Europa, er en common rail 2-liter som yter 150 hk ved 4.000 omdreininger, og som har sitt maks dreiemoment på 320 Nm ved det halve turtallet. Dette blir nok den mest populære motoren i Norge når bilen kommer hit mot slutten av året.
Men Chevy lanserer også et alternativ for de som ikke liker diesellukt på fingrene. Bensinalternativet er en 2,4-liter på 142 hk. Maks dreiemoment her er 220 Nm ved 4.000 o/min. Dieselmotoren kan kombineres med manuell eller automatisk gearkasse, og uansett hvilken motor du velger får du MacPherson hjulopphengning i front og uavhengig multilink opphengning bak.
Endelig sikker
Captiva er den første europeiske Chevrolet med ESP – sikkerhetsutstyr som burde være en selvfølge på alle moderne biler i 2006, men som dessverre glimrer med sitt fravær på mange rimeligere modeller. I dette tilfelle inneholder ESP- og ABS-systemet også funksjoner som HBA (Hydraulic Brake Assist), HDC (Hill Descent Control) og ASP (Active Rollover Protection).
Standard hjulutrustning er 215/70 R16 dekk på 6,5J x 16 felger. Vil du vite enda mer, må du smøre deg med tålmodighet til nærmere Genève-utstillingen som åpner 28. februar.