-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ny undersøkelse:
Sikkerhet viktigst ved dekkvalg
I en landsdekkende undersøkelse kommer det frem at sikkerhet er desidert viktigst når nordmenn skal velge dekk til bilen sin. Langt viktigere enn pris, og kvinner er enda mer opptatt av sikkerhet enn menn.
I en landsdekkende undersøkelse gjennomført av Infact på vegne av Continental, sier 61,9 prosent at sikkerhet er det viktigste når de skal kjøpe nye dekk. 16,4 prosent svarer pris, mens 5 % sier støynivå.
– Dette er stabile tall fra da vi sist gjorde en tilsvarende undersøkelse i 2019. Og det er oppløftende at nordmenn er så opptatt av sikkerhet. Dekk er ekstremt viktig for sikkerheten når man kjører bil, og er ikke et område hvor man bør velge billige og mindre gode alternativer, sier Casper Svanemose, nordisk markeds- og kommunikasjonssjef for Continental.
Det er kvinnene som er mest opptatt av sikkerhet når de kjøper dekk. 69,5 prosent av kvinnene oppgir sikkerhet som det viktigste, mens 54,1 prosent av mennene gjør det samme.
Undersøkelsen viser også at det er de eldre som er mest opptatt av sikkerhet. 64,7 prosent av de over 65 år oppgir sikkerhet som det viktigste når de kjøper dekk, mens kun 43,3 prosent av de mellom 18 og 29 år mener det samme.
– Vi skulle ønske de unge var mer opptatt av sikkerhet, men dette tallet har faktisk gått opp fra 36 prosent til over 43 prosent siden 2019, og det er en utvikling vi liker. Det nytter med holdningsskapende arbeid for å vise at dekksikkerhet er viktig.
Ser man på ulike områder av Norge, er det ganske likt fordelt hva som betyr noe når man kjøper dekk. I alle regioner mener folk at sikkerhet er viktigere enn pris, og aller mest opptatt av sikkerhet er man på Østlandet.
– Sikkerhet er en av grunnpilarene for Continental, og vi har akkurat vunnet en stor vinterdekktest med vårt helt nye piggfrie dekk VikingContact8. Og det er fordi dekket scorer høyest på sikkerhet, avslutter Svanemose.