-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dekktips
Innkjøring forlenger livet
For å få mest mulig ut av piggdekkene dine bør de kjøres inn de første kilometerne.
– Ved å kjøre rolig de første kilometerne så fester piggene seg ordentlig i dekkene, og vil fungere bedre gjennom dekkets levetid, forteller produktsjef for Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Knudsen anbefaler at man kjører rolig i hvert fall i de første ti kilometerne, men gjerne lenger.
– Med rolig kjøring mener vi ikke over 80 km/t, samt at man unngår kraftig akselerasjon, hard bremsing eller for høy fart i svingene. Uforsiktig innkjøring vil også føre til at de piggene som ikke faller ut fester seg for høyt i pigghullet. Dermed blir overhenget for høyt og piggen vil lett bøye seg bakover.
Om piggene faller ut av dekket er det ikke mulig å sette inn nye pigger igjen, og da må man bytte piggdekk langt tidligere enn om man er flink til å kjøre inn dekkene først.
– Det aller beste er å kjøre inn piggdekkene på bar asfalt, men har det begynt å snø må man uansett ta seg tid til å kjøre inn dekkene. Det er viktigere enn mange tror, avslutter Knut Knudsen.