-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Dekktips

Innkjøring forlenger livet
For å få mest mulig ut av piggdekkene dine bør de kjøres inn de første kilometerne.
– Ved å kjøre rolig de første kilometerne så fester piggene seg ordentlig i dekkene, og vil fungere bedre gjennom dekkets levetid, forteller produktsjef for Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Knudsen anbefaler at man kjører rolig i hvert fall i de første ti kilometerne, men gjerne lenger.
– Med rolig kjøring mener vi ikke over 80 km/t, samt at man unngår kraftig akselerasjon, hard bremsing eller for høy fart i svingene. Uforsiktig innkjøring vil også føre til at de piggene som ikke faller ut fester seg for høyt i pigghullet. Dermed blir overhenget for høyt og piggen vil lett bøye seg bakover.
Om piggene faller ut av dekket er det ikke mulig å sette inn nye pigger igjen, og da må man bytte piggdekk langt tidligere enn om man er flink til å kjøre inn dekkene først.
– Det aller beste er å kjøre inn piggdekkene på bar asfalt, men har det begynt å snø må man uansett ta seg tid til å kjøre inn dekkene. Det er viktigere enn mange tror, avslutter Knut Knudsen.