-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nå kommer nye Mercedes G
Mercedes avslutter i vinter testene av den helt nye G-Klassen. Lansering blir trolig på bilutstillingen i Frankfurt i september med salgsstart tidlig i 2006.
Det er faktisk 25 år siden Mercedes lanserte den første G-modellen. Og Norge er et av landene der det ruller flest slike biler.
Den nye G-modellen skal bli mindre militær og mer sivil enn dagens modell. Bilen skal nå fullt ut konkurrere med Range Rover og andre biler i totonns-klassen. Den nye G-wagon vil dele plattform med Mercedes nye R-klasse som blir en mindre og lettere bil. Begge skal bygges i Mercedes-fabrikken i Tuscalossa, USA. Der bygger også Mercedes sine ML-biler.
Knapt i noe annet land ruller det så mange Mercedes G-wagon som i Norge. Årsaken er at Forsvaret ønsket bilene og for å få dem uten avgifter, ble de godkjent som minibuss. Kunne Forsvaret kjøpe bilene som buss, kunne alle gjøre det. Resultatet ble en rekordmessig import av G-wagon minibuss. Først når Forsvaret hadde fått alle sine biler levert, ble reglene endret slik at ordningen med G-wagon godkjent som minibuss opphørte.
Dagens G-wagon bygges av Steyr (nå Magna) i Graz, Østerrike. De faser nå ut produksjonen og erstatter den med Saab kabriolet. Bilen har vært uforandret siden den ble lansert i 1979, bortsett fra nytt interiør i 2002.