-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinabilene er her
La oss slå fast at Kina-bilene ER her. I øyeblikket importeres og selges det i hvert fall seks forskjellige modeller til Europa. Vi har møtt dem. Her er Smart-klonen.
Dere møtte den lille Kina-bilen som Mercedes er så oppsatt på å stanse i slutten av forrige uke. Rett etter at noen av oss hadde fått noen glimt av den da importøren, mot alle beskjeder fra retten, trillet den ned av en tildekket lastebil – og kjapt opp igjen.
Martin Motors heter den italienske importøren og Shuanghuan Noble heter bilen. Dessverre har importøren bestemt seg for å døpe den om til Bubble, boble, for ikke å komme i konflikt med den engelske sportsbilprodusenten Noble.
Han regner nemlig med å selge mange av dem i England. Men det vel ikke helt sikkert at Bubble er det riktigske navnet, slike ting har det jo som regel med å sprekke.
Optimist
Han regner i det hele tatt å selge mange av den, all typing er så å si klar, forteller han, det som står igjen nå er formaliteten med å få papirene på at motoren møter Euro 5. Alt annet skal vær e på plass.
Bortsett fra at sverdet fra Mercedes fremdeles henger over hodet han. Så lik en Smart at den ikke bør få lov til å bli produsert, sier Mercedes. Eller i hvert fall ikke eksportert. Eller i hvert fall ikke solgt i Europa.
Hvem i all verden kan ta feil av denne bilen, fire seter, motoren foran og forhjulsdrift, og en liten to-seter med hekkmotor og bakhjulsdrift, som dessuten er ca. 60 cm kortere, spør Guido Martinelli, Martin-sjefen retorisk, før han selv antyder at du må være en tysk doktor doktor professor for å kunne være så korka.
Ikke ulik
Nå skal det tilføyes at lille Noble er ikke helt ulik en Smart nei, men hvis noen av kontrastflate-platene tas av, så begynner den straks å få sin egen personlighet. Men noen avgjørelse foreligger fremdeles ikke.
Den bilen vi så gikk, med en ganske hyggelig motorlyd, men med en finish som ikke var helt overbevisende. Det så ut som om en av rutene var festet med tjære, vippemekanismen på forsetet virket ikke, mengder av slike småting men dette er ikke bare en prototype forklarte Martinelli, dette er en proto-prototype.
Han mener at når den er klar, vil han kunne selge den for 8.500 Euro i Italia Og han snakker om titusenvis. Dette er selvfølgelig en bil vi kommer til å følge tett.
Her er forresten noen foreløpige data på bilen: Målene er 3010 x 1605 x 1600 mm. Akselavstanden er 2025 mm mens sporvidden er 1390 mm foran og bak. Med 1,1-liters motoren på 50 kW gjør den over 140 km/t, med 1,0 literen på 41 kW nøyer den seg med rundt 125.