-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
El-Mercedes på vei mot lansering
I 2019 skal Mercedes lansere sin EQC, en el-drevet SUV. Men før den blir salgsklar må den gjennom omfattende tester – digitalt så vel som under realistiske forhold på vei.
Mercedes-importør, Bertel O. Steen, har allerede startet forhåndssalget i sterk konkurranse med kommende modeller fra Jaguar og Audi. Og de hevder responsen så langt har vært overveldende.
– Over 2000 nordmenn har til nå reservert EQC, og det er derfor ekstra gledelig å kunne meddele at den er i rute og får sin verdenspremiere allerede i september i år. Men før bilen når våre kunder i 2019, skal den gjennom omfattende testing for å oppfylle Mercedes-Benz sine høye kvalitetsstandarder, som gjelder uansett drivlinje og kraftkilde, sier Kjetil Myhre, Direktør Mercedes-Benz personbil.
Se spionbilder av en testbil i arktiske strøk
Datasimulering dekker ifølge Mercedes alle viktige utviklingsområder, fra validering av konstruksjonsevnen til kollisjonsegenskaper, aerodynamikk, styrefølelse og ikke minst forbruk og rekkevidde. Dette gir ingeniørene unik innsikt på en svært effektiv måte.
200 testbiler
Men ingen modell går i serieproduksjon uten omfattende testing på vanlig vei. Her fokuseres det på holdbarheten til komponenter som drivlinje og fjæringssystem, samt funksjonell testing av bilene under ulike værforhold.
– Med et forhold på 35% til 65% mellom digital testing og tester på vanlig vei, kombineres det beste fra begge verdener i henhold til de høye kvalitetskravene som stilles til en modell fra oss, hevder Mercedes-Benz i en pressemelding.
Hele 200 prototyper og preproduksjonsmodeller er bygget for dette formålet og testes under ekstreme forhold.
Verden rundt i fire år
Første gang Mercedes presenterte sine elbilplaner var på Paris-utstillingen i 2016. Siden har de røpet flere detaljer om sine forventninger til hvilken posisjon elbilene får i fremtidens bilmarked.
Gjennom fire år har flere hundre eksperter vært involvert i testing av bilen i Tyskland, Finland, Sverige, Spania, Italia, Dubai, Sør-Afrika, USA og Kina.
Gjennom alle sesonger og alle forhold er bilen satt på prøve i temperaturer som strekker seg fra minus 35 til hele 50 plussgrader i påvente av markedslanseringen i 2019.