Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

Citroën C1

C1 og 107 følger Aygo

Vi har allerede omtalt Toyotas Aygo unnfanget gjennom partnerskapet med PSA. Her er de to søsknene, Citroën C1 og Peugeot 107.

Publisert Sist oppdatert

Peugeot-babyen har du også møtt her på BilNorge gjennom en serie avslørende bilder i god tid før den offisielle avdukingen i Geneve. Bilene skal produseres i Kolin i Den Tsjekkiske Republikk og utstyres med enten en 3-sylindret bensinmotor med 68hk eller en 4-sylindret dieselmotor som yter 54hk.

Førstnevnte kommer fra Toyota mens dieselversjonen leveres fra den franske partneren. Begge har 5-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinutgaven kan som alternativ leveres med 5-trinns 2 Tronic (107) / Senso Drive (C1) gearkasse.

107 og C1 har en lengde på 3,43 meter, er 1,63m brede og rager 1,46 meter i høyden. Vekten for en 3-dørsutgave med bensinmotor er beskjedne 790kg.

Den eneste av de tre partnerne som klart har signalisert at bilen skal selges i Norge er Toyota. Markedet for så kompakte biler som dette er svært beskjedent, noe som i sin tid medførte at Harald A. Møller fjernet Lupo fra VW-programmet og at samme importør hevder at Fox fra Brasil er uinteressant.

Powered by Labrador CMS