-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Maybach er endelig offisiell
I dag tidlig ble Maybach offisiell. Vi er stolte over å bekrefte gjenoppstandelsen av en av de mest eksklusive og fornemme bilmerker i verden . står det i meldingen fra Daimlerchrysler.
Siden dette var en direkte etterfølger til Maybach og siden MTU ble et Daimler-Benz selskap i 1966, er det altså Stuttgart som har rettighetene til dette navnet.
Det hører selvfølgelig også med til historien at gamle Wilhelm Maybach var hjernen bak Daimlers raske motorer, som blant annet la grunnlaget for Mercedes-modellene, men han forlot Daimler i 1907 for å bygge motorer, fortrinnvis slike som skulle drive luftfartøy.
Hans første selvstendige bilmotor ble ikke montert i noen Maybach-bil, for det fantes ikke da, den ble montert i en nederlandsk Spyker, men fra 1921 begynte Wilhelms sønn, Karl, å bygge noen av Kontinentets grandeste biler. Tidlig ute med firehjulsbremser, et overgearsystem som bare tyske sjåfører kunne uttale: dobbelschnellgang, og 7 liter V 12 motorer – sammen med det beste av tysk karosseribygging ble det hele ganske formidabelt.
Den Maybach som nå er blitt offisiell har svevet rundt i miljøet siden Mercedes presenterte et konsept på Tokyo-utstillingen i 1997. Nå viser det seg heldigvis at den nye bilen skal hete Maybach, og ikke noe tøvete som Maybach by DaimlerChrysler, eller Mercedes-Benz – Maybach. den skal hete Maybach og den kommer til å bruke en oppdatert utgave av den gamle Maybach-logoen. Der betydde den doble Men riktignok Maybach Motorenbau, nå står den for Maybach Manufaktur. Dette blir navnet på det nye produksjonsselskapet som skal være i virksomhet om et års tid.
Det blir liggende i Sindelfingen, selvfølgelig, der man finner de beste håndverkerne, og blir ikke akkurat noe skredderverksted. Inntil 1500 biler skal kunne produseres der hvert år, 6-7 slike biler pr. dag er mye. V12 med bi-turbo blir liggende under panseret, men her er det komfort og utstyr som vil være av størst interesse. Overlegne dynamiske egenskaper vil bli tatt som en selvfølge.
Graden av komfort avhenger for øvrig om du velger den lange akselavstanden, beregnet for sjåførkjørte biler, eller den normale saloonen. Resten kan da finne ut, ikke av en katalog for den vil ikke eksistere, men ved personlige konferanser med en kunde-konsulent. Disse vil jobbe ut fra spesielle konsulent.sentra som skal innredes i Stuttgart/Sindelfingen og andre steder rundt i verden. Japan, USA og Europa blir for øvrig hovedmarkedene.
For øvrig tror jeg at vil anbefale Maybachklubbens hjemmeside (www.maybach.de) fremfor fabrikkens når det gjelder å få en forholdsvis grei oversikt over Maybachs historie. Der kan du finne ut litt mer om de bilene som fremdeles eksisterer også, og ikke bare Mercedes egen høyrestaurerte eksemplar som nå kommer til å dukke opp på en rekke av de nye presentasjonsfotoene.