-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Første Mazda Hydrogen i Norge
I dag skal den første "norske" Hydrogen-Mazdaen offisielt overleveres. Men samferdselsministeren tyvstartet i går.
Tyvstart
Det var under Zeros lavutslippskonferanse i går at samferdselsminister Liv Signe Navarsete kunne sette seg i den høyrestyrte, hydrogenmatede Mazda RX8-bilen som er den første av mer enn et snes hydrogenbiler Mazda skal lease til den norske Hydrogenveien.
Som kjent arbeides det med noe man kaller Hynor, Hydrogenveien mellom Stavanger og Oslo. Noe av det som er spennende med dette prosjektet er at de eksisterende fyllestasjonene, og de som er planlagt, leverer hydrogen fra forskjellige kilder fremstilt på forskjelllig måte.
Dette mangfoldet er en av grunnene til at Mazda valgte det norske prosjektet som partner i egne hydrogen-forsøk, antydet Mazdas prosjektleder Akihiro Kashiwagi.
Bilinteressert
I dag er forhåpentlig prøveskiltet tatt av og bilen utstyrt med et skikkelig registreringsskilt slik at den også kan starte med skikkelige feltforsøk, sammen med de ombygde hydrogenbilene som allerede går i Grenlandsområdet.
Navarsete er en sterk tilhenger av biler som gir lokalt nullutslipp og snakket igjen varmt om veiprising, samtidig som han listet opp nye fordeler hun har foreslått skal komme null-utslipperne til del.
Men hun tar også lystig utfordringen med å sette seg inn på den gale siden av bilen og styre den gjennom tett Oslo-trafikk.
Hun gir faktisk til tider inntrykk av å være glad i bil!
Mazda forteller på sin side at de nå er i ferd med å utvikle et hydrogenalternativ for Mazda5-modellen. Selv om RX8 er en morsom bil, er det kanskje litt mer velegnet med en skikkelig MPV i denne sammenhengen. Bilene skal jo brukes og 5eren er utvilsomt mer brukervennlig enn den lave sportsbilen.