-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mille Chopard Miglia
Chopard er en så integrert del av Mille Miglia, at klokkemerket nesten burde høre sammen med navnet på løpet.
Det første Mille Miglia-uret derfra dukket opp i 1988 – jeg vet om i hvert fall en nordmann som har det (ikke fordi han kjørte, men han hadde andre oppgaver på Brescia-kanten det året). Siden den gang har det vel ikke vært et eneste år uten at et begrenset opplag spesielle MM-klokker kom derfra.
Hvert lag ble tildelt ett eksemplar, om det var føreren, kartleseren, bileieren, sjefmekanikeren eller elskerinnen som endte opp med vidunderet, var det mange som måtte slåss om.
Selvfølgelig har Chopard vett til å lage Mille Miglia klokker for fans’en også, men de er ikke nummererte. Så hvem som helst kan bevege seg omkring med en liten eim av historiske supersportsbiler rundt seg.
Nå vil det være helt galt hvis noen oppfatter Chopard som en opportunistisk markedsfører som har funnet en god merkevare å hekte seg opp mot.
Karl-Friederich Scheufele, en av de to Chopard-eierne, er selv en ivrig gammelbil-bilist. Hans 3-liters Bentley er perfekt, og han har også en hysterisk Porsche Spyder blant andre sportsbiler som alle tyder på at mannen har god smak.
Scheufles far, Karl, kjøpte bedriften fra Paul André Chopard i begynnelsen av 60-årene. Da het firmaet Le Petit-Fils de L.U. Chopard et Cie, Fabrique des Montres L.U.C.
For godt og vel ti år siden opprettet Scheufle-familien et nytt lite verksted som de kalte Manufaktur Chopard, der de lager L.U.C. klokker. Hyggelig å holde på sentimentale tradisjoner.
Egentlig jobber Chopard nå i to retninger, og vi kan være glade for at den ene er den forholdsvis rendyrkede, sportslige, representert ved Mille Miglia-type ur.
For det så stygt ut da de lanserte Happy Diamonds serien i midten av 70-årene. Små diamanter fløt fritt mellom to gjennomsiktige safir-krystaller over selve urskiven. Var dette starten på Bling?
Golden Diamonds serien finnes fremdeles, man har sett at Chopard linker seg opp mot filmfestivalen i Cannes (den berømte Gull-palmen ble re-designet av Chopards folk i 1998), de har tett kontakt med William Goldberg i New York, en av verdens store leverandører av edelstener, og de jobber sammen med den italienske motemekkeren Valentino.
Men, takk og pris, Mille Miglia-klokkene fortsetter å komme, rendyrket sportslige.