-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tøff innspurt i bilsalget
I desember ble det registrert 10.250 nye personbiler. Dermed manglet det kun 1.325 biler på å nå 100.000 i 2009. Ikke dårlig i forhold til starten på året.

La oss ta desember først – den endte i følge Opplysningsrådet for Veitrafikken med registrering av 10.250 nye personbiler, 31,1 prosent flere enn samme måned i fjor. Volkswagen tok en suveren førsteplass foran Ford og Volvo, og dermed så det lenge ut som VW skulle gjenta fjorårets suksess og toppe personbilstatistikken.
Men Toyota hadde opparbeidet seg stort nok forsprang akkumulert til å surfe inn til topplassering innen personbiler. Med 14.605 nye personbiler oppnådde de en markedsandel på 14,8 % foran Volkswagens 14.267 som ga en andel på 14,5 %.
De tre neste plasseringene gikk til Ford, Volvo og Audi – alle med klare marginer til sine nærmeste utfordrere. Kampen om sjetteplassen var imidlertid tett mellom tre ganske forskjellige aktører, men takket være solid avslutning på året kapret BMW denne plassen med 4.458 biler foran Peugeot (4.401) og Skoda (4.206).
Opel endte på en miserabel 9. plass mens Nissan ble nummer 10. Totalt viser registreringsstatistikken en nedgang på 10,8 prosent fra 2008 til 2009. Det så langt verre ut etter første halvår da tilsvarende sammenligning viste minus 32,2 prosent.
Brekker vi personbilene ned på modeller finner vi kjente travere øverst på lista med Golf foran Avensis, Mondeo og Passat. I internasjonal sammenheng er det mer spesielt å finne Volvo V70 på femteplass foran Nissan Qashqai og Skoda Octavia.
Tar vi med samtlige nye biler registrert i 2009 er det totale antallet 127.437 - ned fra 153.247 i 2008 (-16,8 %). Det viser i klartekst at finanskrisa har hatt større effekt innenfor salget av typiske yrkesbiler enn for personbiler.
På denne lista troner Volkswagen øverst foran Toyota og Ford mens Volvo og Peugeot følger nærmest pallen. Mest solgte varebil i Norge er utrolig nok den gamle sliteren, Toyota HiAce.