-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Tiguan på vei
Volkswagen holder på å utvikle neste generasjon av sin kompakte SUV. Den kan bli mer enn én ny bil.
Tiguan har vært på markedet siden 2008. Selv om den begynner å trekke på årene, er den blant de mest solgte SUV-modeller i Norge – en posisjon den har holdt i en årrekke.
Tiguan fikk en facelift i 2011 men er snart moden for et generasjonsskifte.
Tre varianter
Det skjer i 2016, og for å øke salget lanseres den da i tre forskjellige versjoner – en standardutgave som den på bildene, en XL-utgave med lang akselavstand spesielt for Kina og en CC-versjon med coupé-aktig takbue.
Sistnevnte vil bli en konkurrent til BMW X4 og Mercedes GLC Coupé som – selv om vi ikke får noen offisiell bekreftelse fra produsenten – kommer på markedet i overskuelig fremtid.
Vi kan forvente at nye Tiguan får designtrekk fra Cross Coupé GTE som sto på årets Detroit-utstilling, men du vil også kjenne den igjen som en nær slektning av nye Passat.
BIL-TEST: Tiguan møter Kuga og Forester
Pop med diesel
Et rikholdig utvalg av diesel- og bensinmotorer finner veien til neste generasjon Tiguan som i likhet med dagens bil vil tilbys med både for- og firehjulsdrift.
I Norge velger tre av fire kunder firehjulsdrift, og av 2340 nye Tiguan registrert i fjor, var kun 68 med bensinmotor. De fleste foretrekker med andre ord diesel.
Et nytt alternativ i nykommeren blir plug-in hybrid som mange finner attraktivt og som i tillegg er som skreddersydd for det norske avgiftssystemet.