-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Proppet med bilglede - del 2
Det er lett å drømme seg bort i Lexus RC 300h og Mercedes C200 Coupé, men vi fant til slutt veien tilbake til virkeligheten.
Best styring
– Mercedes har klart bedre styring, mest presis chassis og flere oppsettmuligheter. Følgecruisekontrollen fungerer dessuten svært god. Den henger seg behagelig på bilen foran gjennom rundkjøringer og selv inn på parkeringsplasser, forkynner min testkollega.
Men så kommer det: – Bilen er jo lekker å se på, men kanskje litt kjedelig selv om AMG-pakken løftet utseendet. Inni er det prima med mye bedre oppløsning på skjermen enn i Lexus, men Mercedes-skjermen ser jo ut som en gammel iPad med altfor tykk ramme. Låten i Burmesteranlegget i Mercedesen står heller ikke i forhold til merprisen.
– Jeg liker designet på Lexusen best. Den oppleves veldig moderne, og fronten på Luxury-utgaven er ikke like ekstrem som F Sport-grillen.
Knapt noen så oss
Vi ruller ned til Nevlunghavn, denne perlen av Vestfoldidyll, for å se om bilene vekker oppsikt. Reaksjonen er null, så vi velger å skylde på anonym farge, og at både fastboende og hyttefolket der nede er vant til å se millionene rulle eller seile innom. Så dyre er tross alt ikke testbilene, rundt den halve millionen i basisutgave er tross alt ikke enn en liten rib med litt fres i hekken koster. Og den henger du jo bare på slep.
Eller?
Nei, bak Lexusen henger du intet, for det lar seg ikke gjøre, og selv om Mercedes C200 Coupé kan trekke 1800 kilo på kroken, ser det så teit ut med tilhenger bak en slik bil, at det vil du bare ikke bli sett med.
Petter Knutsen Bjørkelo er så slank at han nesten kan gjemme seg bak sin egen skygge så han kryper lett inn i baksetet på Lexusen – og sitter ganske greit der selv om baksetet i disse to egentlig mer er å regne som nødseter. Men å komme ut av Lexusen skal vise seg å ikke være like enkelt. Bare ta en titt på bildet så forstår du hva jeg mener.
– Hvis jeg kort skal oppsummere så må det bli at Mercedes er en bil man sitter «oppå» mens Lexus føler man seg pakket inn i, at noen holder rundt en.
LES VIDERE:
- Del 1
- Konklusjon
- Testdata og poeng