-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Proppet med bilglede - del 2
Det er lett å drømme seg bort i Lexus RC 300h og Mercedes C200 Coupé, men vi fant til slutt veien tilbake til virkeligheten.
Best styring
– Mercedes har klart bedre styring, mest presis chassis og flere oppsettmuligheter. Følgecruisekontrollen fungerer dessuten svært god. Den henger seg behagelig på bilen foran gjennom rundkjøringer og selv inn på parkeringsplasser, forkynner min testkollega.
Men så kommer det: – Bilen er jo lekker å se på, men kanskje litt kjedelig selv om AMG-pakken løftet utseendet. Inni er det prima med mye bedre oppløsning på skjermen enn i Lexus, men Mercedes-skjermen ser jo ut som en gammel iPad med altfor tykk ramme. Låten i Burmesteranlegget i Mercedesen står heller ikke i forhold til merprisen.
– Jeg liker designet på Lexusen best. Den oppleves veldig moderne, og fronten på Luxury-utgaven er ikke like ekstrem som F Sport-grillen.
Knapt noen så oss
Vi ruller ned til Nevlunghavn, denne perlen av Vestfoldidyll, for å se om bilene vekker oppsikt. Reaksjonen er null, så vi velger å skylde på anonym farge, og at både fastboende og hyttefolket der nede er vant til å se millionene rulle eller seile innom. Så dyre er tross alt ikke testbilene, rundt den halve millionen i basisutgave er tross alt ikke enn en liten rib med litt fres i hekken koster. Og den henger du jo bare på slep.
Eller?
Nei, bak Lexusen henger du intet, for det lar seg ikke gjøre, og selv om Mercedes C200 Coupé kan trekke 1800 kilo på kroken, ser det så teit ut med tilhenger bak en slik bil, at det vil du bare ikke bli sett med.
Petter Knutsen Bjørkelo er så slank at han nesten kan gjemme seg bak sin egen skygge så han kryper lett inn i baksetet på Lexusen – og sitter ganske greit der selv om baksetet i disse to egentlig mer er å regne som nødseter. Men å komme ut av Lexusen skal vise seg å ikke være like enkelt. Bare ta en titt på bildet så forstår du hva jeg mener.
– Hvis jeg kort skal oppsummere så må det bli at Mercedes er en bil man sitter «oppå» mens Lexus føler man seg pakket inn i, at noen holder rundt en.
LES VIDERE:
- Del 1
- Konklusjon
- Testdata og poeng