Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430
Lexus GS430

Lexus fornyer GS

Lexus benyttet Detroit til å presentere en ny utgave av GS. Den populære volumselgeren (i USA) får et mer moderne utseende og blir enda bedre utstyrt.

Publisert Sist oppdatert

To kraftpakker
Som sin forgjenger tilbys GS med to alternative motorer. GS300 har fått en nyutviklet V6 som erstatter den tidligere rekkesekseren. Denne yter 245hk og har et maks dreiemoment på 310 Newtonmeter. Som alternativ tilbys den kraftigere GS430 med 4,3-liters V8 på 300hk / 440 Newtonmeter. Begge leveres med en tettsteget 6-trinns sekvensiell automatkasse som standard og eneste alternativ.

En nyutviklet adaptiv hjulopphengning setter føreren i stand til å velge mellom fire forskjellige nivåer som strekker seg fra Normal for dagligdags kjøring til Sport for en røffere og mer presis kjørestil.

Nye GS har fått akselavstanden strukket med ca 5 cm mens overhengene er noe kortere enn hos forgjengeren. Totalt har bilen vokst 2cm i lengde og bredde mens høyden er redusert med tilsvarende verdi. Det gir den ytre mål på 4,82 x 1,82 x 1,42 meter.

Panseret er strukket og kabinen ført lenger bakover mens grill og fire separate frontlykter gir den trekk fra forgjengeren. 18-tommers felger er standard på modellen med V8 motor for å understreke de sportslige egenskapene i bilen.

Påkostet
Innendørs er det luksus og eleganse med edle tresorter, polert metall og mykt skinn. Audioanlegget med 10 høyttalere betjenes via knapper på rattet. Blant standard utstyret på nye GS er nøkkelfri SmartAccess adkomst, dekkstrykksmonitor og adaptive hovedlys som lyser opp veien gjennom svinger.

Som tilleggsutstyr tilbys navigasjon med ryggekamera, PCS som reduserer skadene ved en eventuell kollisjon ved å stramme beltene og forberede panikkbremsing sammen med kne-kollisjonsputer og front- og baksete kollisjonsgardiner.

I Norge koster dagens GS300 kr 744.700 mens du må bla opp en drøy million for GS430. Ikke så rart da at salget beløp seg til to biler i 2002 og null i 2003.

Powered by Labrador CMS