-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Kia EV5
På vei mot Australia – hva med Norge?
En mellomstor el-SUV, Kia EV5, er nå presentert i Australia. Den hadde passet godt inn i det norske markedet, men lite tyder på at det skjer med det første.
Den dukket først opp som konsept i fjor vår, og et halvt år senere debuterte den i produksjonsdrakt på bilutstillingen i Chengdu i Kina. Bilen er allerede i salg i Kina hvor den også produseres ved Hyundai/Kias egen fabrikk.
Normalt prioriteres europeiske markeder når elbiler skal eksporteres fra Kina, men her virker det som Australia står foran oss i køen, for nå starter salget der.
Kia Australia presiserer også at de normalt stiller bak Europa ved nybillanseringer, men siden denne modellen bygges i Kina har Australia sikret seg nok biler til lansering i juni.
Valgmuligheter
To utstyrsvarianter, Air og Earth, tilbys fra start og mot slutten av året følger toppmodellen GT-Line. Bilene skal tilbys med Standard og Long Range batteripakker, samt med én (foran) eller to motorer (firehjulsdrift).
Ifølge Kia Australia er dette første Kia-modell bygget i Kina med rattet på høyre side og den er også først ut på en ny elbilplattform med betegnelse N3 eK og utstyrt med Litium Ion Fosfat batterier (LFP) for høy effektivitet.
Kia EV5 kommer med aktive og passive sikkerhetssystemer nok til å kunne oppnå fem stjerner i ANCAP, og chassis og styring er tilpasset australsk smak.
Flere detaljer får vi ikke i denne omgangen, men bilder mangler det ikke på.