-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kia EV5
På vei mot Australia – hva med Norge?
En mellomstor el-SUV, Kia EV5, er nå presentert i Australia. Den hadde passet godt inn i det norske markedet, men lite tyder på at det skjer med det første.
Den dukket først opp som konsept i fjor vår, og et halvt år senere debuterte den i produksjonsdrakt på bilutstillingen i Chengdu i Kina. Bilen er allerede i salg i Kina hvor den også produseres ved Hyundai/Kias egen fabrikk.
Normalt prioriteres europeiske markeder når elbiler skal eksporteres fra Kina, men her virker det som Australia står foran oss i køen, for nå starter salget der.
Kia Australia presiserer også at de normalt stiller bak Europa ved nybillanseringer, men siden denne modellen bygges i Kina har Australia sikret seg nok biler til lansering i juni.
Valgmuligheter
To utstyrsvarianter, Air og Earth, tilbys fra start og mot slutten av året følger toppmodellen GT-Line. Bilene skal tilbys med Standard og Long Range batteripakker, samt med én (foran) eller to motorer (firehjulsdrift).
Ifølge Kia Australia er dette første Kia-modell bygget i Kina med rattet på høyre side og den er også først ut på en ny elbilplattform med betegnelse N3 eK og utstyrt med Litium Ion Fosfat batterier (LFP) for høy effektivitet.
Kia EV5 kommer med aktive og passive sikkerhetssystemer nok til å kunne oppnå fem stjerner i ANCAP, og chassis og styring er tilpasset australsk smak.
Flere detaljer får vi ikke i denne omgangen, men bilder mangler det ikke på.