-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Funky Detroit-Ford
Spørsmålet er om ikke Ford kommer opp med den mest signifikante (eller hva det heter) konseptbilen på Detroit-utstillingen. Den ser ut som den er spesialbygget for verditransport, men den er liten: bygget på Fiesta-basis.
Noe så lite har vel aldri vært vist av USA-Ford. Selv ikke Aspire og Festiva for mer enn ti år siden, var så beskjedne i målene. Og det er kanskje for å overvinne noe av amerikanernes normale motstand mot smått, at den er bygget som en tank.
Linjene gjør at du umiddelbart tror det er en pengetransportbil, og enkelte detaljer understreker dette inntrykket. Bakdørene åpnes med små hjul, akkurat som en safedør, og vinduene er i skuddsikkert glass. Det er kanskje nødvendig for fremtidens urban cruzers?
Men for Ford ligger det noe mer under. De begynner også å merke tendensen mot smått og gått, Toyota pleier å vite hva de gjør, og deres nye Echo og Scion-linjer er definitivt kompakte. Små Kia og Hyundai-biler gjør inntrykk på markedet, og Chevrolet henter hjem sin egen lille koreaner og kaller den Aveo.
Ford har åpenbart formulert planer om å entre markedet også i B-segmentet, de har en glimrende Fiesta å bygge på, og viser noe av det de kan gjøre med denne SYN US. SYN heter den fordi den skal være en syntese mellom det robuste, de beskjedne ytre målene og det koselige interiøret som krones av den største flate LCD-skjermen noensinne bygget inn i en bil. Den kan formodentlig vise glimrende bilder av ild på peisen.
Men Ford snakker alvorlig om hvordan de må fange opp Y-Generasjonen med denne nye type småbiler. Vi må gripe kundene akkurat i det de er på vei inn i markedet, og lære dem opp derfra. Både de og vi må lære å tenke nytt.
Uansett marked og konkrete planer. Her har åpenbart Ford utPostmanPatet japanerne som var de som oppfant Kube-designen. Kubere enn dette kan det vanskelig bli. Men samtidig merkelig attraktivt, hipt og definitivt funky.
Akkurat denne håper jeg de tar med seg til Geneve i mars.