-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Opel Corsa 1.4 Sport
Sportpakken til Corsa er helt grei den, men 1,4 litersmotoren har ikke mye med sport å gjøre.
Først publisert i BIL 9 - 2001.
Senket chassis, sportsfjærer, sideskjørt og en rekke andre sportsinspirerte detaljer gir forventninger når man setter seg inn i en Corsa Sport, men forventningene innfris ikke. 1,4-literen er ikke akkurat så sporty at man har bruk for dette understellet.
Det stive understellet gjør at komforten reduseres betraktelig, og ettersom kreftene man forbinder med en sportsutgave uteblir, får man følelsen av at man har gitt slipp på vel mye komfort til ingen nytte. Testbilen var utstyrt med 175/65R14 dekk på stålfelg, mens standard dekk på Sport egentlig er 185/55R15 på aluminiumfelg. Altså stivere bil med enda mindre fjæring.
Utstyrsmessig får man mye for de 13.800 kronene sportspakken koster. I tillegg til utstyret som allerede er nevnt, får du original radio med CD-spiller, integrerte tåkelys foran, sportsseter, perforert skinnratt, hvite instrumenter, aluminiumlook på interiørdetaljer, sentrallås og takspoiler.
Hvis du vil ha noe glede av de sportslige egenskapene i en Corsa Sport, bør du absolutt vurdere å investere i 1,8-literen. Da får du antispinn og skivebremser bak på kjøpet, men det koster deg 28.500 kroner mer enn 1,4-literen. Hvis du ikke er så interessert i sportslige kjøreegenskaper, er det kanskje like greit med en Corsa Comfort med 1,4-liter til 166.900 kroner, så kan du bruke de sparte pengene på ekstrautstyr. Det du trolig vil savne mest er sportssetene.
OPEL Corsa 1.4 Sport 3 dørs:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1398 ccm. Effekt: 66 kW (90 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 125 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 185/55TR15.
Mål: Lengde: 381,6 cm. Bredde: 164,2 cm. Høyde: 144,3 cm. Akselavstand: 249,1 cm. Sporvidde f/b: 142,9/142,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1055 kg. Tillatt totalvekt: 1525 kg. Maks tilhengervekt: 1000 kg. Maks vogntogvekt: 2525 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 260 liter (ECIE).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 11,5 sek
Toppfart: 180 km/t
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,72 l/mil
Pris: kr 180.700,-
Forbruk i følge 93/116/EU.