-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI
Rommelig, behagelig og med gode kjøreegenskaper – men prisen hadde hatt godt av en toliters motor.
Først publisert i BIL 1 - 2000.
Ettersom Space Star nå dekker nisjen for små og fleksible biler i Mitsubishiprogrammet, har den japanske produsenten tillatt seg å gå opp et nummer i størrelse med den nye Space Wagon. I forhold til den
utgående modellen har nykommeren vokst 10,5 cm i lengden, 7 cm i bredden og 3,5 cm i høyden. Akselavstanden er økt med 6 cm. Et solid hopp har også prisen gjort, det skyldes i første rekke større og sterkere motor. Maksimalt antall sitteplasser er sju som før, men likevel er det en stor forskjell: I den nye modellen er det mer plass og bedre komfort for de to personene på bakerste rad.
Førerplassen gir et luftig og rommelig inntrykk, og det er god sikt til alle kanter. Takhøyden, som gir plass til flosshatten, understreker romfølelsen. Vinkelregulering både foran og bak på førersetets sittepute gir akseptabel sidestøtte, men sidestøtten i ryggen kunne vært bedre. Det er grei atkomst til den bakerste seteraden. Det midterste setet, som er en hel benk med 50/50-delt rygg, kan skyves 20 cm i engderetningen med to enkle håndgrep. Her mangler midtplassen hodestøtte.
Motoren er sterk, smidig og stillegående, og jobber i fin harmoni med Invecs II-gearkassen. At det er en 2,4-liter, betyr at den trenger litt å drikke, så ikke la deg lure av at det er en "gjerrig" GDI-motor. Ved blandet kjøring sniker den seg så vidt under literen på mila. En diskré lampe viser når du kjører GDI-optimalt.
Utstyrslisten er ikke lengre enn den bør være i denne prisklassen og omfatter blant annet fire kollisjonsputer, lyktespylere, sentrallås med fjernbetjening, pollenfilter og deksel over bagasjerommet.
MITSUBISHI SPACE WAGON 2.4 GDI:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 2.351 ccm. 110 kW (150 hk) v/5500 o/min. 225 Nm v/3500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift.
Dekk: 205/65R15.
Mål: Lengde: 460,0 cm. Bredde: 177,5 cm. Høyde: 165,0 cm. Akselavstand: 278,0 cm.
Vekt: Egenvekt m/fører: 1.605 kg. Tillatt totalvekt: 2.180 kg.
Tank: 63 liter.
Aks. 0–100: 13,0 sek.
Toppfart: 180 km/t
Forbruk by: 1,30 l/mil
Forbruk landevei: 0,80 l/mil
Forbruk snitt: 0,98 l/mil
CO2-utslipp: 230 g/km
Pris: kr 392.900,-
Forbruk og CO2 ifølge 93/116/EU.