-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Porsche kutter Carrera GT
Først sa Porsche at de skulle bygge 1.000 Carrera GT. Alt for mange, sa mange. Så ble det 1.500. Absolutt alt for mange, sa folk. Nå stopper de på 1.250.
De 250 bilene som ikke skal bygges, var øremerket USA. Selvfølgelig er forhandlerne sjeleglade for at de plutselig ikke får noen biler å selge.
Porsches offisielle forklaring er at den 450.000 dollars dyre bilen ikke møter enkelte 2006-krav for smarte air bags, og at bilene derfor må droppes. Det er en rent forretningsmessig beslutning sier Porsche, å utvikle og omkonstruere to-trinns air bags for de bilene som er igjen, ville vært bare tøv. De som tror at det finnes tekniske krav av dette slaget som Porsche ikke klarer å møte, hvis de vil, på en så å si håndbygget bil, kan stille seg opp til venstre. Vi andre går videre.
USAs Porsche-handlere fikk opprinnelig beskjed om 1.000 biler og en pris rett under 400.000 dollars. Allerede den gang syntes man det var i meste laget, og viste til at Ferrari sjelden bygget flere enn 400 eksemplarer av sine superbiler. Men de gikk allikevel ut og forhåndssolgte bilen som et investeringsobjekt med meget begrenset opplag. Da opplaget økte med 50% og prisen med 10 ble den plutselig litt mindre attraktiv. 396 slike er til nå levert ut i USA.
At det ikke kommer flere nå vil nok hjelpe litt på investerings-argumentet, men det vil nok ta tid før Porsche prøver seg på en liknende hype.